Jasper

9 februari 2020 - Calgary, Canada

Zaterdag, 08 februari

Het was een beetje een abrupt einde van de vorige blog maar ik voelde de druk om iets te plaatsen groeien en dus heb ik het verhaal maar ergens afgekapt. Excuses daarvoor maar hier het vervolg...

Onze buren zijn ook al wakker en dus is het lekker douchen en ontbijten, dat kan hier gewoon 24/7. We hebben vandaag een ritje van 4 uur voor de boeg en dus vertrekken we lekker op tijd als het net licht is, maar eerst nog even langs onze geliefde Walmart. We slaan nog wat boodschappen in en ik trek nog even een literfles shampoo uit het vak. Zo blij met deze winkel! Nu kunnen we echt op weg naar Jasper, onze eindbestemming voor deze week. De rit is ongeveer 4 uur en het wordt onderweg mooier en mooier. Er ligt veel sneeuw en in de verte komen de bergen al in zicht. Onderweg een pitstop voor een bakje koffie en die nuttigen we in de auto met 1 van de 24 donuts die we bij de Walmart gescoord hadden. Heerlijk! We rijden verder en zien dan al het eerste wildlife, we denken een coyote, die langs de weg loopt. Het wordt steeds mooier hier, het heeft hier eerder gesneeuwd en dus hebben de bomen een klein wit laagje sneeuw. Met uit onze speakers weer een geweldige playlist (van de alpenzusjes via celine dion naar Iron Maiden en Tino Martin) rijden we verder en hebben we een opstopping door overstekende bighorn sheeps. We hebben het trouwens nog niet over ons geweldige gezelschap gehad. Ons (Mel en mij) kennen jullie nou wel maar dit keer zijn Maurice (door intimi Maus genoemd) en Emma met ons mee of wij met hun, het is maar hoe je het bekijkt. Of misschien is het wel Emma en Mel die die “2 anderen” meenemen. Daar zijn we nog niet helemaal uit. Aan het eind van deze reis kennen jullie ons in ieder geval allemaal, dat is zeker. We rijden het dorpje Jasper binnen tegen de middag en gaan gelijk naar ons hotel om in te checken maar onze kamer blijkt nog niet klaar, dus droppen we alleen onze koffer en gaan we maar de skipas halen en die berg op om ski’s te passen. Eenmaal boven kan Maus niet wachten dus hop, snowboard onder skipas ready en gaan. De meiden gaan op hun gemak alles passen en ik let op de spullen en vermaak mij op het terras in het zonnetje. Wat is het hier toch mooi. Maus en Emma doen alvast een paar rondjes op de piste voordat het niet meer kan en Mel en ik gaan binnen maar weer eens een hapje eten. Na een uurtje houden Maus en Emma het ook voor gezien en sluit de lift ook. We drinken nog wat en rijden dan weer naar beneden. We kunnen nu wel in onze kamer en dus settelen we ons en pakken de koffer uit. We gaan lopend naar ons restaurant van deze avond iets verderop in de straat. Het is wel koud geworden, -8 ongeveer. Maar we sluiten deze avond af met een lekker diner in een bar waar uiteraard ijshockey op ongeveer 20 schermen getoond wordt. Het blijkt dat Edmonton moet spelen en als die scoren na een 2-0 achterstand ontploft de bar. Uiteindelijk winnen ze met 3-2 en zelfs wij zijn blij al hebben we er niets van begrijpen en die puck zie je al helemaal niet. We lopen weer terug naar ons hotel en houden het voor gezien, morgen een dagexcursie naar en met Huskies! Welterusten.

1. Natalie:
    9 februari 2020
    Veel plezier met de Huskies. Geniet ervan.
  2. Carla Modder:
    Super , Carmen hoe jij de draad weer oppakt
    Mooie start van jullie wintersport
    Geniet van het hondensleeën
    X
  3. Suus:
    9 februari 2020
    Fijn dat jullie er zijn!
    Genieten maaaaar! Big hug!
  4. Rene Boer:
    9 februari 2020
    Veel plezier vast met de sleehonden !! Verder een gezellige tijd !!
  5. Ilse:
    9 februari 2020
    Super leuk om weer een vertrouwd verslag van jullie te lezen. Lekker van genieten morgen. Wel een beetje vreemd om te lezen over -8, sneeuw etc terwijl wij (Tim en ik) net uit 40+ komen. Haha. Enjoy allemaal! X van ons
  6. Anouk:
    9 februari 2020
    Klinkt goed ondanks de valse start.
    Heel veel plezier!!
  7. Maurice:
    10 februari 2020
    Hey Carmen super leuk om dit zo te lezen als je het allemaal ook zelf meemaakt.
    Al zin om het vervolg te lezen en beeld illustraties te zien. ;-).

Grt-jes 1 van die 2 anderen