Canada - Edmonton

9 februari 2020 - Calgary, Canada

Canada-Edmonton

Donderdag 6 februari, vandaag vertrekken we om 14.30 richting Edmonton. Lekker een directe vlucht met KLM om een weekje te gaan skiën of andere excursies te doen. We zijn allemaal lekker op tijd op Schiphol zodat we op ons gemak nog kunnen lunchen. Dat doen we dus ook en maken te tijd verder vol met wat inkopen. Dan krijgen we een bericht in de KLM app dat onze vlucht 2,5 uur vertraagd is en we dus pas om 17.00 gaan vertrekken. Ok dan nog maar een kop koffie en gewoon dom wachten en uit verveling nog maar wat eten. Tegen 16.00 uur lopen we maar langzaam naar de gate om eens te kijken wat er aan de hand is. Als we daar aankomen zien we nog helemaal geen toestel staan, dit betekent niet veel goeds als we nog steeds om 17.00uur willen vertrekken. Na een beetje heen en weer bellen (dat is het voordeel als er mensen mee zijn die connecties hebben) zien we in de app een bericht binnen komen dat we zijn omgeboekt naar morgen vertrek via Frankfurt en Calgary naar Edmonton. Dan is de vlucht ook van het bord verdwenen en komt er iemand aanlopen dat de vlucht inderdaad is geannuleerd en we naar de ticket balie moeten. Daar aangekomen zien we inderdaad op de informatiezuil dat we morgen pas zullen vertrekken met die dubbele overstap. We willen toch proberen om te kijken of er nog een andere mogelijkheid is via wat dan ook. We worden in een rij geplaatst maar er blijken 3 rijen te zijn en de chaos is compleet. Dan gaan de passagiers met baby’s en ouderen en zieke mensen allemaal nog voor dus na 45 min zijn wij eindelijk aan de beurt maar dan blijkt eigenlijk al heel snel dat er niets anders meer is dan inderdaad morgen te vertrekken. We krijgen wel een hotelovernachting en diner aangeboden en dat doen we dan maar. Om nou weer terug naar huis te gaan is ook zo vreemd. We kunnen alleen onze koffer niet meer terugkrijgen, deze blijft in de kelder op Schiphol en zal morgen weer met ons meegaan op wereldreis. Tenminste dat hopen we dan maar. We balen dat we natuurlijk een dag minder vakantie hebben in Edmonton maar langzaam beginnen we ook de lol er van in te zien. Dit moet je ook een keer meemaken en aangezien we allemaal redelijk wat vliegen is dit voor iedereen de eerste keer dus dan valt het nog mee, maar het is wel gelijk bingo! We printen alle vouchers uit en slapen vannacht in het Vandervalk hotel langs de A4. En dat is ook best wel eens leuk. Aangezien we onze koffer niet meer krijgen hebben we dus ook geen schone onderbroek/nachthemd en erger nog föhn borstel. Waar de Hema en de Etos al niet goed voor zijn op zulke momenten. We moeten toch wachten toch op de shuttlebus dus rent Mel nog even naar de Hema voor een nachthemd. Ik zeg doe maar 2. Nou ik ben benieuwd waar ze mee terugkomt, ik verwacht een roze met teddybeer maar die was te duur en dus is het een gewoon bescheiden zwart hemdje geworden. We hadden inmiddels al boven de Atlantische oceaan kunnen zitten maar in plaats daarvan zitten we in de bus onderweg naar een hotel langs de A4. Hemelsbreed zo’n 6 kilometer verder dan waar we 6 uur geleden zijn vertrokken. In het hotel krijgen we wel een kit voor de nacht met een borstel/tandpasta en tandenborstel en dagcreme. Dan gaan we op kosten van de KLM maar een hapje eten en gaan we er vroeg in want morgen moeten we om 08.00 uur in de bus zitten voor poging 2.

Vrijdag, 07 februari 2020

Vandaag om 06.00 uur op en eerst maar eens lekker ontbijten en dan gaan we met de bus weer terug naar Schiphol voor poging 2 vandaag. Dit gaat een hele lange dag worden maar we zijn positief gestemd. We beginnen met een stukje terug vliegen naar Frankfurt, dit verloopt allemaal spoedig. De vlucht is op tijd en we zien zelfs onze bagage nog het vliegtuig ingaan, want dat is misschien nog wel de grootste uitdaging van vandaag. We komen tegen 11 uur aan op Frankfurt en gaan eigenlijk uit verveling maar een hapje eten. Nu we hier toch zijn gaat een heerlijke curryworst er wel in. De vlucht naar Calgary vertrekt om 13.30 en dus lopen we langzaam richting de gate. We zijn klaar voor deze lange vlucht van 9,5 uur om in ieder geval na een dag een beetje in de goede richting te vliegen. Air Canada is prima en de tijd gaat best snel voorbij. Bij aankomst in Calgary denken we dat we onze bagage op moeten halen en opnieuw in checken maar dit blijkt veranderd te zijn en we kunnen gewoon doorlopen onze bagage zal doorgelabeld worden. We dachten dus hier de tijd wel nodig te hebben maar we hebben tijd over en ja wat doe je dan. Maar weer een hapje eten. Onze vlucht vertrekt om 16.45 en is maar een stukje van 45 min. We zijn er nu ook wel een beetje klaar mee maar gelukkig gaat alles op tijd en volgens planning. Als we dan ook nog al onze bagage het toestel in zien gaan kan het niet meer stuk. Uiteindelijk na 2 dagen en vandaag na 16 uur komen we aan in Edmonton. Onze bagage is dus allemaal aanwezig, de auto is gaaf en groot en dus rijden we lekker naar ons hotel voor vannacht in Edmonton. We proberen de tijd nog een beetje te rekken en dus gaan we in het hotel maar ( je raad het al) een hapje eten. We ploffen in ons bed en worden rond 02.30 wakker maar na een plaspauze, vallen we gelukkig nog weer in slaap tot 06.00 uur.

1. Rene:
    9 februari 2020
    En toen?
  2. Carla Modder:
    9 februari 2020
    Hoi Carmen
    Weer een ouderwets mooi verhaal, gelukkig wel met een open einde.
    Ik ben benieuwd. Nou ik zou zeggen gebruik elke minuut want de resterende tijd in dat prachtige gebied is kostbaar.
    Enjoy family
    X💋