Sabi Sand, dag 9-10

21 april 2022 - Sabi Sands Game Reserve, Zuid-Afrika

Dag 9,  16 april

Zoals gezegd doen we deze ochtend rustig aan en kunnen we uitslapen tot 08.00 uur. We zijn wel eerder wakker maar blijven nog even liggen, ontbijten kan hier tot 11.00 uur. We willen rond lunchtijd in Sabi Sand zijn en het is maar een uurtje rijden, hoe mooi en warm het gisteren was is het vandaag kouder en bewolkt. Het heeft vannacht ook weer behoorlijk geregend. Het stevige ontbijt is weer geweldig en we pakken onze koffer weer in. Zo te zien hebben ze vanmorgen onze auto gewassen en dus kunnen we weer veilig op pad. We rekenen ons diner af en kost weer een appel en een ei EUR 44,- voor 2 personen incl. fles wijn en checken uit, onze eigen WiFi werkt wederom niet. Maar inmiddels weten we ook daar mee om te gaan. Daarnaast moeten we de laatste kilometers toch de navigatie niet meer volgen want we gaan dan de middle of nowhere in. Inmiddels is het voor de verandering weer eens gaan regenen. We gaan de autoweg af en komen op een zandweggetje terecht wat inmiddels een beetje modderig is geworden. Er loopt een groepje koeien midden op de weg dus we sjokken er achteraan. We zijn zeer benieuwd waar we terecht gaan komen want dit is de place to be. Het staat zelfs in de top 4 van unieke locaties ter wereld. We komen eerst bij een gate waar we ons moeten melden daarna is het nog bijna 4 km. Dan zien we 2 mensen met paraplu staan in de verte, we volgen de bordjes en blijken een rondje te rijden totdat we dus bij deze 2 mensen uitkomen. Dit is dus ons ontvangst comité, we doen de deur open en hij zegt stap maar uit en geef mij de sleutel maar dan parkeer ik de auto, je kan de koffers en alles erin laten daar zorgen wij wel voor. Alleen onze belangrijke spullen nemen we mee en krijgen een paraplu aangereikt. We volgen de andere dame mee naar binnen, maar we lopen door een heel smal gangetje en lijken in een soort van grot terecht te komen. Maar dan……. Wat is dit? Ik weet niet eens hoe ik het moet omschrijven maar ik ga het toch proberen. Ten eerste staat er al iemand klaar met een drankje, altijd goed. Maar wat een uitzicht en hoe groot, het is een soort U-vorm en lijkt van beton maar als we dichterbij kijken zien we er ook stro tussen zitten. Dus het zal wel natuurlijk materiaal zijn want de bedoeling hier is om een te zijn met de natuur en dat is prima gelukt. We worden even bij de bar neergezet om een formulier in te vullen en ons paspoort te laten scannen en ze vertelt ons wat de bedoeling is de komende dagen. En het enige wat we horen is eten, eten en nog eens eten. Onze kamer is al klaar en dus worden we begeleid (met paraplu) naar onze kamer. Maar het mag eigenlijk geen kamer heten dit is groter dan mijn huis. Ik doe een korte beschrijving. We komen binnen en er staat al een fles champagne klaar met 2 glazen met een zilverfolie bolletje met chocola erin. Er staat een halfhoge kast en als ze de deuren open doet springt de verlichting aan, dit is onze minibar en je kan dus gewoon pakken wat je maar wilt. Er staan flessen wijn, rood en wit en een koelkast met frisdrank en water en je kan zelfs je eigen cocktail shaken met ijs en schijfjes citroen. Dus zeg maar gerust maxibar. Dan lopen we de hoek om en staat er een mega hoekbank. En 2 eenpersoonsbedden tot in de perfectie opgemaakt. We hebben ook een eigen terras met loungebank met privé zwembad. En dan de badkamer mega groot met douche en bad. Onze koffers staan al in de kast en losse spullen uit de auto zijn al opgehangen. We kunnen even relaxen voordat we gaan lunchen. Maar we raken hier niet uitgekeken en maken een kort filmpje, een soort van MTV cribs of thuis bij. Maar we hebben geen tijd om te relaxen want we kunnen nog meelunchen en dus beginnen we gelijk maar weer met eten. Ze hebben hier een klein waterpoeltje voor de deur liggen maar met deze regen zou je niks verwachten maar als we naar de lunchruimte lopen zien we al een olifant staan. Dat begint al goed. Zelfs zo dat hij probeert om door de poort bij onze lodge naar binnen te lopen. Nou dat belooft wat, de rangers houden het natuurlijk wel in de gaten, maar het is zo mooi gebouwd hier dat er zelfs olifanten over het dak kunnen lopen omdat alles eigenlijk een beetje onder de grond is gebouwd. Het eten is hier fantastisch en na de lunch kunnen we eindelijk op onze eerste gamedrive. Het weer is een drama, alleen maar regen maar dat mag de pret niet drukken. We krijgen gelukkig poncho’s uitgereikt, de eerste helft gaat het nog wel en is het redelijk droog en we zijn nog geen 15min onderweg en dan zien we al een mannetjesleeuw. Helemaal in zijn eentje en na een tijdje staat hij op en loopt weg, we rijden eromheen en proberen het nog van de andere kant, perfect! Dat is alvast onze eerste wens, mazzel en mazzel zijn weer begonnen. We rijden verder en na een tijdje komt er een witte neushoorn met kleintje op ons aflopen vlak langs de weg. Dus die kunnen we ook afstrepen en ook nog een groep olifanten. We maken een korte stop voor een drankje met normaal gesproken een geweldige zonsondergang maar helaas het is bewolkt en begint ook weer harder te regenen. Dus we staan een beetje verloren met onze poncho en een glas wijn. We zitten in de jeep met een Engels stel (man,vrouw en 2 tienerdochters). Heel gezellig en ook net zo enthousiast en fanatiek als wij. We rijden tegen 19.00 uur bijna doorweekt weer terug maar genieten na van een zeer geslaagd en perfect begin tijdens ons diner (wat 3 gangen is en tot 22.00 uur duurt) we vallen nog net niet met ons hoofd in de soep van vermoeidheid want morgen worden we om 05.30 weer gewekt voor de volgende gamedrive.

Is dit een voorbode voor wat we gaan zien de komende dagen? Lees dan maar snel verder. Tot morgen!

Dag 10, 17 april

Zoals gezegd worden we om 05.30 gewekt, we trekken onze safari outfit aan, alhoewel voor Mel is dat meer de Grace Kelly look tegenwoordig. Voor de verandering regent het weer pijpenstelen. We nemen even een kop thee met een muffin voordat we de jeep instappen. Het is weer poncho tijd en dus pakken we ons weer helemaal in. Het is redelijk rustig deze ochtend, maar tegen de koffietijd zien we een hele grote groep buffels, altijd indrukwekkend. Als we daar weer vertrekken merken we dat we een lekke achterband hebben, dus de 2 mannen (chauffeur en tracker) zetten de auto aan de kant en wij moeten dus uitstappen en we staan met z’n zessen te kijken hoe zij dat klusje klaren. En als de band er weer op zit besluiten we om hier gelijk maar de koffiebreak te doen. We rijden weer verder in de nog steeds stromende regen en die poncho is op zich best handig maar we komen er wel achter dat die regen van de poncho zo je schoenen in loopt. We zien vandaag verder niet zoveel behalve nog een mooie uil die amper zichtbaar is want eigenlijk dezelfde kleur heeft als de boomstam. Als we terugkomen staan ze ons al weer op te wachten met paraplu’s en warme doekjes. We gaan even terug naar de kamer voor wat droge kleuren/schoenen. En dan gaan we lekker ontbijten. Het is weer een mega maaltijd maar daarna hebben we vrij totdat we vanmiddag weer op gamedrive gaan. Dus eindelijk tijd voor mijn verhaal en bellen met het thuisfront en Mel gaat eerst even lekker douchen en belangrijker nog haar haar föhnen. Want een dag niet geföhnd…. Maar dan is het om 13.00 uur al weer lunchtijd. Dan gaat de gamedrive outfit al weer aan en als je schoenen nog niet helemaal zijn opgedroogd dan leg je daar gewoon je föhn in. Tegen 16.00 uur vertrekken we weer en ondanks dat het nog steeds regent houden we de moed erin. Maar op deze gamedrive zien we helaas ook niet zoveel behalve een groep zebra’s, mede door het slechte weer blijven de meeste dieren vandaag dus maar thuis. We zitten hier lekker 2 nachten en dus na het diner liggen we er weer gelijk in want morgen is hier onze laatste gamedrive voordat we doorrijden naar onze volgende bestemming. Tot morgen!

1. Ilse:
    21 april 2022
    Tante Mellie en carmen, laat mij niet in spanning. Ik hou ervan als papa en mama mij dierenverhalen voorlezen dus hup, meer!
  2. Ilse:
    21 april 2022
    Ahhhhhh wat een regen zeg in Afrika! En dan te bedenken dat het in Nederland eigenlijk alleen maar zonnig is en warm. Maar dat terzijde want wijn is er genoeg en ook voldoende pret. Ik moet wel erg lachen om de omschrijving van ‘grace Kelly’. Hoe staat het met de moneybelt Carmen? Is die inmiddels niet doorweekt of zit die veilig warm en droog opgesloten in de koffer?

Genietse en nog heel veel safari plezier 😀☀️
  3. René Boer:
    22 april 2022
    Wat een luxe waar jullie komen , niet te geloven!
    Maar het weer blijft klote , wat de pret niet mag drukken , zo te lezen ! Veel plezier verder en bedankt voor het mooie verhaal !
    X rene
  4. René Boer:
    22 april 2022
    Nog 1 dingetje , ik ben stinkend jaloers, wat een mooie reis en foto’s !!
  5. RC:
    22 april 2022
    Als je één met de natuur wil zijn is een cocktail shaker en privé zwembad uiteraard een must 😁
  6. RC:
    22 april 2022
    Bedankt voor de uil, geweldig gespot trouwens, hij gaat zo mooi op in de boom