Dag 7-8, Hluhluwe

17 april 2022 - Sabie Park, Zuid-Afrika

Dag 7, 14 april

Vandaag gaan we weer weg uit st. Lucia, best lekker even 2 nachten ergens zitten maar die koffer is toch al een puinhoop en waarschijnlijk gaan we de onderkant niet eens zien. Maar het ritme komt er wel in. We weten hoe we de auto in moeten pakken, wat moet waar, hoeveel geld moet waar. Dus we gaan ons aankleden en ontbijten, we zijn nog maar de enige hier en dus heeft de eigenaresse alle tijd voor ons en vraagt of ze erbij mag komen zitten. Dus we praten over van alles en nog wat maar daardoor zijn we wel laat weg en gisteren konden we niet door Hluhluwe rijden vanwege het slechte weer maar vandaag is het prachtig en dus besluiten we om via dit park naar onze volgende bestemming te rijden. We gaan nog even tanken/pinnen onze cruise betalen en wat boodschappen doen en dan zijn we op weg. Vorige keer zijn we helemaal verkeerd gereden maar nu met de instructies gaat het in een keer goed, maar je rijd door een aantal vage dorpjes waardoor het lijkt dat je misschien verkeerd zit. We komen aan bij de ingang van het park en betalen de toegang dan moet onze kofferbak gecontroleerd worden op wapens. Tuurlijk zo zien wij er ook echt uit dat wij hier komen om neushoorns af te schieten. Maar ik loop wel even mee naar de kofferbak, want je weet het nooit en er staat wel een lekkere fles wijn in. Het is uiteraard een wassen neus want we hadden 2 grote koffers waar van alles in had kunnen zitten maar die hoefden niet open. We hebben hier wel te maken met een brutale man, want hij vraagt of we iets voor hem hebben. Nou zijn wij ook niet de moeilijkste dus we geven hem wel 10 ZAR, ongeveer EUR 0,60 en hij is er blij mee. Dus we kunnen van start. We besluiten vandaag (vanwege tijdgebrek) om op de hoofdweg te blijven en we rijden dwars door het park om uiteindelijk aan de kant van bij de Memorial gate er weer uit te gaan. Dit is namelijk de uitgang die al richting onze volgende bestemming gaat. En het turen kan dus weer beginnen. Bingo, we zijn nog maar net begonnen of er steekt een neushoorn over. Als we dichterbij komen zien we dat er al 2 anderen in de bosjes staan. Hoe is het mogelijk op dit tijdstip van de dag zou je dat niet meer verwachten. Het is dus nu al geslaagd. We rijden weer langzaam verder en zelfs het kleine grut spotten wij. Op straat loopt namelijk een mega mestkever met een bolletje poep te rollen. Even verderop zien we het nou goed. Ja hoor een overstekend nijlpaard, het moet toch niet gekker worden, normaal gesproken zie je ze overdag niet uit het water want ze kunnen niet goed tegen de zon. Hij is ook met een paar seconden weer weg maar we hebben het wel vast kunnen leggen. Nou dit is een geweldige score dus tijd voor lunch,  bovenop een berg met een geweldig uitzicht over het park. Je moet hier alleen je eten goed bewaken want de brutale apen zien we bij menig tafel het brood al van tafel jatten. Het broodje is geweldig maar de friet hebben ze vanmorgen al gebakken en is dus koud en slap. Maar dat mag de pret niet drukken. We komen bijna bij de uitgang en worden dan nog getrakteerd op een geweldig tafereel met een grote groep buffels op links met een neushoorn en rechts nog 2 neushoorns die zitten te ravotten in een modderpoel en op de achtergrond een paar wrattenzwijnen oftewel pumba’s.

Ok dat was het dan voor vandaag, we rijden het park uit en gaan richting onze volgende bestemming en eigenlijk alleen overnachting onderweg naar Kruger omdat de afstand te groot is om in een dag te rijden. Onze wifi houd er vandaag mee op maar gelukkig hebben we Maps.me en kunnen we dus toch op de navigatie rijden alleen geeft die op het laatst een route aan door de rimboe, dat doen we natuurlijk niet maar pakken de snelste route. We komen aan bij een boerderij en checken in. We kunnen hier niet dineren maar ze hebben een magnetronmaaltijd die we mee kunnen nemen naar ons huis. Jazeker we hebben hier een heel huis tot onze beschikking met 2 verdiepingen en dus ook ieder een eigen slaapkamer en badkamer, dus we hebben een beetje afstand vandaag. We komen binnen en worden begeleid door een pad en we hebben maar even een schaaltje over een kever gedaan. We trekken de wijn maar open en warmen de maaltijd op, niks mis mee, beter dan van de AH. We gaan vroeg slapen want morgen is nog een lange rijdag. Tot morgen weer!

Dag 8, 15 april

Vandaag kunnen we het kort houden, het is vroeg ontbijten en  vertrekken om 09.00 uur voor een rit van ongeveer 5 uur. We gebruiken hier de WiFi nog even om onze route in de auto te krijgen ook onze spotify lijst deed het gisteren niet maar vandaag wonder boven wonder wel. Want we willen natuurlijk wel lekker mee kunnen zingen met Celine, Madonna of the Back Street Boys. Het is een prima rit, afwisselend en je komt van alles tegen onderweg en door leuke dorpjes dus zeker niet saai en het gaat dan ook vlot. We tanken onderweg en nemen een snelle Jelle en tegen 14.00 uur komen we op onze bestemming in Hazyview aan. Het is hier warm, tegen de 30 graden. We bekijken nog even een paar kamers voordat we naar onze eigen kamer begeleid worden. We zijn er wel klaar mee voor vandaag en we komen een beetje bij zorgen dat we alles weer opgeladen hebben en bellen met het thuisfront, lekker die WiFi. Het is wederom een prachtige plek met geweldig uitzicht en tegen 5 uur gaan we maar weer eens een wijntje doen. Het eten is ook weer geweldig en dus gaan we heerlijk slapen en we kunnen zelfs uitslapen want morgen hebben we maar een kort ritje van 1 uur op het programma.

Nog een kleine update over de money belt: als je een rok aan hebt, let dan goed op dat die niet meedraait als je je moneybelt omdoet. Tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mariska Flores:
    17 april 2022
    Geweldig!! Wel fijner ook zonder regen!
  2. Carla Modder:
    Hoi meiden
    Wederom weer een prachtig verhaal. Er is genoeg te beleven. Deze reis is het banalers wat, regen, zonneschijn 🌞, wilde dieren lekkere wijntjes, goed eten en de money belt.
    Veel plezier ❤️💋
  3. Ilse:
    He Mellie en Carmen,
    Wat heerlijk om weer wat te lezen. Klinkt als prachtige verhalen en super leuk dat de foto’s het nu doen!! En niks mis met die resolutie Carmen. Helemaal top.
    Geniet lekker van al het moois, de wijn, het lekkere eten en die vele neushoorns. Heel bijzonder!!!
    Geniet 😘
  4. Ilse:
    17 april 2022
    Tante Mellie, ik vind het heel leuk dat je het zo leuk hebt maar ik mis je echt wel. Ik heb gewoon mama haar telefoon in het water gegooid toen jij belde van enthousiasme. Geniet nog maar lekker maar kan niet wachten weer met je te knuffelen.

Dikke kus Foss