Dag 6-8

1 september 2016 - Whistler, Canada

Onze laatste morgen bij Sonora zit er bijna op. We worden om 13.00 met de water-taxi weer teruggebracht naar Campbell River, waar onze camper weer op ons wacht.
Nog even genieten van een heerlijk ontbijt met pannekoeken en egg benedict, want straks moeten we weer zelf koken en zal het geen 5-gangen meer worden. Nog de laatste spullen in de koffer doen en nog even snel naar huis bellen, nu het nog kan. Laten we dan nog maar een lichte lunch nemen terwijl we wachten op onze taxi. Na weer een ritje van ruim een uur mogen we weer onze vertrouwde, gezellige camper in. Weer gelijk tot de orde van de dag en dus boodschappen doen en we hebben de Action van Canada ontdekt, de dollarama, alles kost hier maximaal $1.25, dus hebben we een afwasborstel en afwasmiddel en andere prut gekocht. Dan rijden we richting Comox voor onze ferry naar Powell River, die om 19.15 vertrekt en dus hebben we ruim de tijd want het is maar 45 min rijden. Bij het wachten op de ferry hebben we de tijd uiteraard goed besteed en alvast onze koffers uitgepakt. Bij aankomst is het al donker, maar onze campground voor deze eerste nacht is op 5 minuten rijden. Wij kunnen zelfs alles aansluiten op gevoel dus met 15 minuten zijn we klaar en zijn we er ook klaar mee dus gaan we lekker slapen. De volgende dag is een lekker rustige dag en hebben we geen haast. We ontbijten op ons gemak en maken ons klaar voor vertrek, tegen 11 uur rijden we weer naar ons inmiddels 3de ferry overtocht. Ja, je moet hier wel van boten houden, anders kom je nergens. We hadden eigenlijk geen idee hoe laat deze zou vertrekken en dus rijden we op de bonnefooi richting de ferry, maar mazzel en mazzel komen aanrijden en kunnen gelijk aan boord. Na weer een zeer mooi tochtje van 50 min komen we aan en hebben we nog maar 1,5 uur te rijden naar onze volgende campground. We zoeken dus een mooi plekje uit om even te lunchen, met uiteraard een mooi uitzicht en daarna rijden we door naar onze campground. We komen om 15.00 uur aan en we hopen dat we hier ook weer hout kunnen scoren zodat we weer een kampvuurtje kunnen maken. Helaas, ze heeft alleen nat hout en het zou ook gaan regenen dus dat feest gaat niet door. Tsja, en wat moet je dan de hele middag doen:
- Achteruit inparkeren, 5 min
- Alles aansluiten inmiddels in 10 min
- Tafel opzetten (incl tafelkleed en ja daar is ie dan, het bloemetje) 3 min
- Camping stoelen 3 min
- Wijntje + chips inschenken 1 min
- Vlees uit de vriezer en loshakken 5 min
Dan ga je maar gewoon relaxen en een boekje lezen en voornamelijk naar andere mensen kijken en luisteren. We lijken wel een stel uit het tv-programma "we zijn er bijna". We maken vrienden bij het weggooien van onze vuilnis en het tripje naar de wc's. Wat een melige bedoeling, heerlijk, we liggen helemaal dubbel.
Lekker hapje eten met een wijntje als afsluiting van deze dag.
De volgende ochtend begint weer vrij relaxed, na het ontbijt en douchen en aankleden rijden we vandaag naar Whistler, maar uiteraard eerst even tanken en nog een paar kleine boodschappen. We beginnen deze dag voor de verandering weer met een ferry-overtocht. Deze keer maar 35 min en lunchen we wat aan boord. Na aankomst moeten we nog maar 1,5 uur rijden maar de route is zeer de moeite waard. Het weer is wel slecht, regen, regen en nog eens regen maar ja, dat mag de pret niet drukken, onderweg nog 2 x gestopt bij 2 mooie watervallen. Rond 15.30 komen we aan in Whistler en na onze camper te hebben geïnstalleerd, besluiten we om nog even een shuttle te nemen en de stad in te gaan. We moesten wel even wachten op de chauffeur want er blijkt een beer te zijn gesignaleerd die hij eerst moet wegjagen. Ja hier hebben we onze bel wel nodig, want hij kan zo uit de bossen tevoorschijn komen. We hebben even rond gelopen, dit is een typische skidorp, alleen nu zonder sneeuw. En dus kan je nu mountainbiken van de berg af. We gaan weer terug met een taxi en maken ons diner klaar, een lekkere steak! En ik ben weer chef kampvuur en we waren nu voorbereid dus bij het tanken als hout gekocht. Het is gelukkig even droog, dus na het eten nog even een marshmallow op het vuur en deze dag zit er ook weer op.
Groetjes CaMel !!!!

1. Carla Modder:
    2 september 2016
    Wederom wat weer heerlijk wakker worden met de story van C&M in Canada . Jammer van de vele regen maar volgens mij mag dat de pret niet drukken.
    Leuk dat jullie zelf eten maken, het kampvuur aandoen en de berenbel paraat houden.
    Nou meiden toi toi
    Carla
  2. Petrel:
    2 september 2016
    ik dacht al, waar blijft 't verhaal... er zijn alweer 2 dagen voorbij. Maar gelukkig daar is ie...
    Ik denk wel dat Mazzel en Mazzel de weergoden ff moeten aanspreken want daar is nog ff geen geluk mee zo te lezen. Maar verder klinkt 't allemaal fantastisch! Wat zullen jullie uitgerust zijn na dit camperavontuur... geniet nog ladies, met volle teugen !!
  3. Truus Boer:
    2 september 2016
    Het is niet te geloven wat jullie allemaal zien en meemaken wel spannend geniet nog en wees voorzichtig kijk uit voor de beren liefs Oma