Dag 8-10 (of zoiets we zijn de tel kwijt)

4 september 2016 - Vancouver, Canada

Ons vertrek uit Whistler is weer redelijk relaxed, op ons gemak ontbijten en alles weer loskoppelen. Vandaag rijden we, verder over de Sea to Sky Highway, naar de Ten-ee-ah lodge wat wel een behoorlijke afstand is, en waar we 5 uur over gaan doen. Uiteraard vertrekken we weer met regen, want wat betreft zit het ons niet mee. Sinds ons vertrek uit Tofino (dag 4) hebben we alleen maar regen gehad en dat zijn we wel een klein beetje beu (lees: wat een takkeregen, alweer regen, daar word je toch niet goed van of iets in die trant). Het eerste stuk is behoorlijk berg op en af en dan ook nog met die ..regen. We worden er zelfs een beetje chagrijnig van. Gelukkig rijden we de laatste 20 km met een zonnetje en blauwe lucht, dus we nemen snel een foto, want misschien is dit de laatste keer. Deze laatste 20 km rijden we over een onverharde weg en schieten soms de herten over. Opletten dus maar ons humeur gaat hierdoor wel weer de goede kant op want er is weer actie. Als we aankomen krijgen we een welkomstdrankje bij check-in en worden we vriendelijk ontvangen. We hebben hier geen water, alleen stroom dus we gaan echt back-to-basic! We staan op een fantastische plek aan het meer en we zijn de enige camper. Het is sowieso een kleinschalige campground met maar 8 camperplaatsen en 10 lodges. We kunnen hier weer lekker genieten van halfpension en hoeven dus niet te ontbijten en dineren en dus ook weer geen afwas. Douchen in de camper is alleen wel lastig zonder water en dus moeten we naar het hoofdgebouw lopen om te douchen. De stroom gaat ook 's nachts uit en dus moeten we wel zorgen dat de camper voor die tijd warm is. WiFi is er ook alleen in het hoofdgebouw maar is uitgeschakeld tijdens ontbijt en diner. We installeren de camper en ik ga houthakken zodat we straks weer een kampvuurtje kunnen maken. Maar je raad het al, in de verte horen we al gedonder en ja hoor, dat betekent weer regen. We gaan maar eerst een hapje eten. Daarna hebben we ons nog even vermaakt met een potje tafelvoetbal (en ja hoor, overweldigend gewonnen) daarna in de camper nog maar een potje pesten, maar daar waren we snel klaar mee (ook om het nog een beetje gezellig te houden)  Tsja, wat moet je anders doen, dan maar lekker slapen.
De volgende dag hebben we de hele dag en waren we van plan om van alles te ondernemen op en rond de lodge zoals kajakken, hiken en paardrijden, maar de dag begint zoals gewoonlijk weer met regen. Dus ja dan valt er al heel veel af. Na het ontbijt besluiten we toch maar om een hike tour te doen. Regen of geen regen, we gaan niet de hele dag in de camper zitten. Dus regenjas en bergschoenen aan en lopen maar. We zijn de camper nog niet uit of we spotten al een drietal herten. Het rondje wat wij gaan doen is naar het beaver meer. Na 10 minuten hebben we het meer gevonden maar geen bever te zien. Wel de beverspotplaats ontdekt, eigenlijk gewoon een krukje tussen de bomen. De route loopt verder helemaal rond het meer (als je tenminste de opening van de omheining kan vinden). Gelukkig net op tijd want we wilden er al overheen klimmen. Het pad leid ons door het bos met af en toe een klein obstakel, na 10 min zijn onze schoenen doorweekt en onze broek ook. Gelukkig is dit de korte route van een uur. Geen wildlife meer gezien dus achteraf hadden we na de herten al terug gekund maar ach, ook dit mag de pret niet drukken. Na nog een kleine uitdaging op ons pad (lees modder en water) en dat met dure Michael Kors gympen is onze laatste uitdaging. Als we terugkomen zijn we er ook helemaal klaar mee en kunnen we onze schoenen en sokken uitwringen. Maar de kachel aan in de camper en de schoenen ervoor. Het lijkt toch iets droger te worden dus we gaan helemaal los op ons kampvuur. We besluiten om de hike voor de middag lekker over te slaan. Bomen zijn bomen toch? We hebben als snel een fantastisch vuur en gaan er lekker omheen zitten om ons warm te houden. We eten een lekkere aardappelsalade en vinden het wel prima, we hebben toch ook gewoon vakantie. Eigenlijk jammer dat we moeten gaan eten, want ja dat is hier stipt om 18.30. Daarna wakkeren we ons vuurtje binnen no-time weer aan en zitten we tot 22.00  uur nog lekker buiten want uiteindelijk is het redelijk droog gebleven. Van een beetje miezer gaat je haar lekker krullen, dus gewoon stug blijven zitten. Met 2 dekens van Fraserway houden we het prima uit. Ook ideaal dat er een enorme houtschuur om de hoek staat wat we gewoon konden pakken, dus voorlopig ligt er een voorraad in onze camper en hebben we aardig wat opgebrand.
Vandaag vertrekken we weer en rijden in ongeveer 3 uur naar Wells Gray Provincial Park voor onze volgende 2 overnachtingen. Eerst nog even tanken en een paar kleine boodschappen en daar gaan we dan weer. Onderweg doen we een korte lunchstop en stoppen we nog bij een mooie waterval en uitkijkpunt. En ja hoor de zon schijnt hier, het is niet heel warm maar dat mag de pret niet drukken. We komen eind van de middag aan en met water en stroom zijn we al weer heel blij. Afvoer hebben we niet meer dit dumpen we morgen onderweg wel ergens. Een lekker biertje in het zonnetje met een toastje Franse kaas en wij zijn al weer blij. En WiFi (!!!!!) dit kost ons wel 5 dollar maar dat hebben we er graag voor over. Na een snel diner in elkaar gekookt te hebben zit ook deze dag er weer bijna op. Nog even deze blog schrijven en dan zijn we er wel weer klaar mee!! Welterusten en tot de volgende blog!!
Xxxx CaMel.

1. Mini:
    5 september 2016
    Jammer van de regen maar jullie zijn zo stoer dat dit de pret niet mag drukken. Jullie hebben nog een week,het komt allemaal nog wel goed.lekker bij het kampvuur is ook leuk.dat kunnen jullie ook al weer.blijf lachen.nog een fijne week.
  2. Mini:
    5 september 2016
    Ik zou maar niet zoveel spelletjes doen om de stemming er nog een beetje in te houden.maar jullie zijn toch stoere meiden dus dan heb je dat ook weer meegemaakt,een beetje regen. Ja her is geen Curaçao. Maar wel een beetje oppassen met de gladheid, groetjes
  3. Rene Boer:
    5 september 2016
    Graag zou ik met jullie ruilen, regen of geen regen.
    Natuurlijk is het jammer .
    Misschien op de verkeerde tijd weg, hier in Nederland wordt het zomer s, ook niet altijd prettig wat de warmte betreft, vooral niet op mijn werk waar het altijd al warm is.
    Veel plezier en denk maar, na regen komt zonneschijn !!

Gr renso
  4. Truus Boer:
    7 september 2016
    Sorry wat laat met reageren maar ik heb weer genoten van jullie reis jammer van de regen maar julli blijven enthousiaste de reis schiet op. Zonet van Carla gehoord. Dat het weer wat beter is. Ik wens jullie nog fijne dagen. En een goede reis terug liefs van mij. Oma