Dag 3 & 4

27 augustus 2016 - Victoria, Canada

Eindelijk! Vandaag mogen we onze camper weer ophalen, ons huis voor de komende 17 nachten. Om 08.00 uur werden we opgehaald om naar Fraserway te rijden, en daar stond hij dan, nummer 9. Na een uitleg en de administratieve afhandeling, kregen we nog een korte rondleiding bij Fraserway en konden we ook nog een paar andere modellen bekijken. Gelijk in de winkel een berenbel gekocht, want die is onmisbaar. Inmiddels zijn we volleerd camperrijders en dus hadden we alles binnen no-time begrepen. We moesten om 13.00 uur de ferry halen naar Victoria dus zijn we ruim op tijd vertrokken, om misschien voor die tijd nog wat boodschappen te kunnen doen. Jammer joh, geen tijd meer voor want wij en boodschappen doen kost toch zeker een uur. Uiteindelijk besloten om gelijk maar door te rijden en dat was mazzel want we konden nog met de ferry van 12.00 uur mee. Dus knallen we die camper gewoon op de ferry want ook dat kunnen wij. Na een prachtige tocht van 1.5 uur varen we Victoria binnen. Onderweg naar onze campground de boodschappen gedaan en uiteraard ligt deze campground weer op een fantastische plek met uitzicht op het water en de stad en na een snelle aansluiting was het tijd voor een biertje in het zonnetje. De maaltijd hadden we snel in elkaar geflanst (ja, wij koken gewoon zelf een lekkere steak met salade) en daar zitten we dan met onze gebloemde place-mats. Hadden we nou toch nog maar dat bloemetje gekocht bij de supermarkt, net als onze buren, dat had het helemaal afgemaakt.
Onze eerste nacht in de camper was heerlijk, wel weer om 06.00 uur wakker maar die tijd hebben we wel nodig om weg te komen en we hebben vandaag onze walvis excursie om 10.00 uur. Ons ritme hebben we weer te pakken, Mel doucht, ja in de camper tegenwoordig, en ik maak het ontbijt vast klaar. Alles weer rijklaar maken en vastzetten en alles weer loskoppelen. De camper geparkeerd op een parkeerplaats maar ja, wat als je eigenlijk 4 plekken in beslag neemt. Hoeveel parkeerkaartjes moet je dan kopen? Jullie kunnen het antwoord naar ons mailen.
Nog een stukje lopen naar Orca Spirit voor onze spannende zodiac walvis tocht. Onszelf in een flatteus pak gehesen want het gaat koud worden. Na een korte rit zijn we uit de haven en vraagt onze kaptrice (of hoe een vrouwelijke kaptein ook mag heten) of we er klaar voor zijn. Daar gaan we dan op zoek naar orka's. Met 180 km per uur scheuren we over het water. Fantastisch! Mel heeft een heel doosje pillen ingenomen dus dat moet goed komen. Na een half uur word de snelheid geminderd en zegt ze dat er voor ons een groep orka's is gespot. De spanning stijgt en wij turen allemaal over het water op zoek naar een zwarte vin. En ja hoor heel ver weg, dicht langs de kust zien we de eerste vin verschijnen. Onze kaptrice verteld dat dit waarschijnlijk de J-pot groep is maar dat ze het pas zeker weet als ze het mannetje ziet. Ze zitten zo dicht bij de kust om te eten en wij mogen uit bescherming niet te dicht bij komen, maar ze hoopt dat ze na het eten onze kant uitkomen. En ja hoor langzaam maar zeker komen ze dichterbij en in een keer zien we aan de andere kant van de boot het mannetje omhoog komen. Deze zwemmen altijd wat verder uit de kust. Ze probeert ook nog sonar geluiden op te vangen door een soort van microfoon in het water te hangen. We zijn omringd door orka's en de jongsten spelen nog steeds voor de kust. Uiteindelijk moeten we na ruim een uur toch echt terug. Wat een fantastische ervaring en wat mooi dat deze beesten nog bestaan. Jammer maar het zit er toch echt op, we varen weer terug naar Victoria en we moeten toch echt onze camper weer in voor een ritje naar Tofino.
Een prachtig ritje van ongeveer 5 uur en alleen een beetje jammer van de file. Dat kennen ze hier dus ook. Nog geen beren op de weg, laten we nou niet alles op 1 dag willen. Bij aankomst dacht Mel laten we blokken hout kopen en een kampvuurtje maken, dat is toch nog niet zo makkelijk! Na 3 uur hakken/zagen en rotzooien hadden we dan eindelijk vuur, dus we zijn ook robinson proof! Alleen qua tijd zullen we niet winnen.
Groetjes CaMel.

1. Rene Boer:
    27 augustus 2016
    Leuk verslag , goede en een veilige reis verder !!

Gr rene
  2. Truus Boer:
    27 augustus 2016
    Wat kunnen jullie genieten van zo.n mooie reis en nu zijn jullie nog maar net onderweg mooie verslag. Goede reis xxxxxoma
  3. Suus:
    27 augustus 2016
    Leuk hoor schatjes! En grappig :)
  4. Ilse:
    29 augustus 2016
    Hahaha "Robinson proof"! Wat zullen jullie gelachen hebben bij het hakken van hout. Ik zie het al helemaal voor mij, dus ik lach ook! Erg fijn om te lezen dat jullie lekker aan het genieten zijn van een welverdiende vakantie. Goede reis nog verder. Xx
  5. Tommie:
    30 augustus 2016
    Robinson proof whaha....leuk!! Zie het helemaal voor me! ,en.wat gaag die orkas! ,ik hoor het al..het is nu al GEWELDIG!