Dag 1 & 2

24 augustus 2016 - Vancouver, Canada

De Camel reisblog gaat weer van start en we beginnen maar bij het begin. Vertrek vanaf Schiphol verliep in het begin stug. Door vele controles stonden we bij de bagage drop-off al in een lange rij, maar we waren hier uiteraard op voorbereid en dus alle tijd. Na een heerlijke lunch en nog wat inkopen zijn we naar de gate gelopen. Uiteraard precies op tijd en konden we gelijk doorlopen. Mel en ik stonden naast elkaar in de rij en bij het scannen van mijn boardingpass werd mij verteld dat ik me moest melden bij de balie vanwege een stoelwijziging en datzelfde gold voor Mel. We hadden comfort class geboekt en dachten dat we niet meer op rij 10 konden zitten en dat klopte, het werd namelijk rij 4???? We werden ge-upgrade naar business class maar we konden dan alleen niet naast elkaar zitten. We keken elkaar aan en zeiden tegelijkertijd, dat vinden wij helemaal niet erg. Tot aan het toestel waren we euforisch en we konden het niet geloven! In het toestel hadden we het al snel voor elkaar om te ruilen met mijn buurman en konden we dus alsnog naast elkaar zitten. Wat een fantastisch begin van deze reis! 9.5 uur lang eten, drinken, filmpjes kijken in de stabiele (zij) ligging, alle knoppen en standen uitgeprobeerd en dus relaxed aangekomen in Vancouver. Lui als we zijn natuurlijk met de taxi naar het hotel en na een korte opfris beurt gelijk de stad in gegaan. Die 9 uur tijdsverschil hakt er wel in maar we wilden niet voor 20.00 uur gaan slapen en dus moesten we nog maar 5 uur volhouden. Een goede organisatie is het halve werk en dus alvast wat voorbereidingen voor morgen treffen. Pinnen/ water en tickets halen en daarna aan de haven even een klein hapje eten en drinken. Wat een heerlijk begin en dat ook nog met een heerlijke 25 graden. Daarna terug gelopen naar het hotel en ik heb de 20.00 uur net niet gehaald.

Lekker zo'n jetlag maar beetje jammer dat je om 04.00 uur wakker bent! Om 06.30 waren we er dan ook echt klaar mee dus dan maar douchen /aankleden/ontbijten en op verkenning door Vancouver. Om 08.45 stonden we dan ook als een van de eersten bij de lookout. Fantastisch uitzicht over Vancouver zo vroeg in de ochtend. Daarna besloten om naar Capilano te rijden, een tochtje van een half uur maar erg mooi. Met een loopbrug naar de overkant en daarna nog over de Skywalk. Beetje jammer dat Mel bij de eerste foto erachter komt dat haar batterij leeg is. Oeps... Foutje! Met de bus weer terug  de stad in naar Granville Island. Leuke foodmarket en daar dus ook maar onze lunch genomen, heerlijk buiten in het zonnetje. Daarna de hop on tour afgemaakt en naar Stanley park gereden. En bingo, bij het uitstappen zien we een zeehond ! Maar iets te ver weg voor een goede foto. Mooi uitzicht over de skyline van Vancouver en opstijgende watervliegtuigen. Na een korte break weer terug naar de stad en gingen we de fly-over Canada doen. Mel had mij expres niet voorbereid wat me te wachten stond en dus ging ik er blanco in. Tsjonge wat was dat fantastisch. Het duurde maar 8 minuten en had voor mij wel uren mogen duren. In het kort, je "vliegt" in 8 min over de hoogtepunten van Canada maar het is zo echt, dat is niet te beschrijven. Het voelt of je echt in dat vliegtuig zit en het fantastische landschap van Canada aan je voorbij ziet komen en ook echt nat word van de niagara watervallen of de mist waar je doorheen vliegt. OK, tijd voor een hapje eten en dan zit deze eerste dag erop.. Morgen mogen we ons huis voor de komende 3 weken ophalen..

1. Mini:
    25 augustus 2016
    Wat fijn al zo snel iets te horen.ik zie wel het gaat goed.het begon al op Schiphol natuurlijk.bofkonten.nu de camper gaan halen en gaan met de banaan.Veel plezier.
  2. Rene Boer:
    25 augustus 2016
    Wat heerlijk weer voor jullie ,voor jullie heet dit toch werken ?
    Mazzelaars , maar het is jullie gegund hoor !
    Veel plezier !!

René en jolanda
  3. Rene Boer:
    25 augustus 2016
    Voor jullie heet dit toch werken, mazzelaars !
    Maar het is jullie gegund hoor ?
    Heel veel plezier !

René en jolanda
  4. Tommie:
    25 augustus 2016
    Wat gaaf...business class gewoon! Goed geregeld ladies! Leuke eerste dag! Ben benieuwd naar alle ervaringen....have fun!