Dag 7 & 8

5 april 2015 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Weer een nieuw verhaal van Thelma & Louise ( ja zo worden we hier inmiddels genoemd)

Gisteren wederom een mooie route gereden vanuit Mesa Verde naar Moab! Het beginstuk was erg saai maar het grappige is dat je nooit weet wat er achter de heuvel tevoorschijn komt. En dat hebben we geweten, een zeer mooie stop en behoorlijke klim gemaakt onderweg op de Wilson Arch!! Het uitzicht van bovenaf was fenomenaal, je voelt je erg klein op zo'n grote rots maar zeer zeker de moeite waard. Je komt ook allerlei mensen tegen die het allemaal maar stoer vinden, 2 meiden in een camper! Dat vinden wij ook en we krijgen er steeds meer lol in. Omdat we vandaag ruim in onze tijd zitten hebben we dus extra stops gemaakt en nog meer genoten van ons uitzicht onderweg. Onze aankomst in Moab was dus ook rond 15.00 uur en na het aansluiten van ons water/stroom en elektriciteit hebben we lekker van het zonnetje genoten. Na weer een gezonde maaltijd (zelfgemaakte hamburgers) lagen we om 21.00 uur op bed omdat we de volgende ochtend om 06.00 uur op moesten voor een 4 wheeldrive tocht door Arches NP! Om 07.15 opgehaald vanaf onze campground voor deze dagtocht maar gelukkig eerst nog tijd voor een bakje koffie (small, not). Na een kwartiertje rijden waren we aangekomen bij de ingang van dit NP en was de weg goed te berijden, toen kregen we de keus of we de "standaard" populaire arches wilden bekijken of juist de plekken die niet toegaanbaar waren voor normale auto's! Uiteindelijk gekozen voor de 4 wheeldrive route omdat we morgen toch nog wat tijd hebben om de normale route zelf te doen en dit hebben we geweten!! Gelukkig had Mel haar misselijkheidspillen in de camper liggen dus daar gingen we, over een weg die geen weg te noemen viel. OK, we gaan dus hier omhoog, met alleen maar rotsen! Boven aangekomen hadden we wel een fantastisch uitzicht maar we moesten ook weer naar beneden. Ik heb genoten maar Mel dacht alleen maar hoe houd ik mijn ontbijt binnen. Maar relax maar moeders, het is allemaal goed gekomen! Tegen de middag hadden we een switch van chauffeur en gingen we de andere kant van Moab bekijken, aangekomen bij Dead Horse Point (ja de namen zijn allemaal heel makkelijk te onthouden) hadden we een geweldige lunch en een geweldig uitzicht! Het is alleen niet in woorden en soms ook niet in foto's te bevatten hoe groot het allemaal is, maar we doen ons best (kijk zelf maar). Na de lunch naar Canyonlands NP gereden voor weer een fantastische Arch met door deze Arch kijkend een rotsformatie van een wassende vrouw ( je moet wel heel goed kijken). Op de terugweg via de Gemini (=tweeling) bridges, en zoals hier ook misschien moeilijk te zien maar het zijn 2 identieke bogen achter elkaar, met weer een immens uitzicht! Nog even een laatste stukje 4 wheeldrive en dan zit onze dag erop! Moe maar zeer voldaan genieten we weer van een drankje bij onze camper! Morgen mogen we dus weer zelf rijden en beginnen we nog met een stukje Arches NP daarna rijden we door naar monument Valley en dat is maar 3 uurtjes rijden (we raken er al aan gewend aan die vele kilometers). En ja we hebben het dus nog steeds enorm naar ons zin en alles loopt op rolletjes, we hebben allebei onze eigen taken en deze zijn onbewust goed verdeeld, en we genieten elke dag, ook omdat we nu beseffen dat het toch wel snel gaat !! Morgen dus even een rust blogdag maar jullie horen ons snel weer.... Groetjes Thelma & Louise

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla Modder:
    6 april 2015
    Lieve Dakar reizigers , ik dacht dat de Dakar al voorbij was, maar jullie dachten we rijden nog maar een stukje.
    Maar alle gekheid op een stokje. Wat een rit. Jullie reden toch niet zelf he ( een domme vraag?)
    Wat een prachtige rotsen natuur, ongelooflijk. Nou mel ik begrijp je misselijkheid wel , überhaupt zitten in een achtbaan die uit rotsen bestaat, vindt ik van jullie al een hele prestatie. Vandaag een rustige tweedepaasdag , misschien eieren zoeken !
    Geniet van deze dag , ondanks dat kleine stukje wat jullie gaan rijden.
    Mams
  2. Rene Boer:
    6 april 2015
    Hoi meiden,

Ik had jullie eerder al laten weten, dat ik best mee zou willen een volgende keer.
    Bij deze laat ik nu weten dat ik het niet doe, met al die gevaarlijke capriolen van jullie.
    Ik zou het wel durven , maar dan wil ik het stuur in mijn handen hebben.
    Veel plezier verder !!

Gr rene