Dag 9 & 10

7 april 2015 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Vandaag maar een kort verhaaltje, we hebben namelijk niet veel beleefd in 2 dagen ;).. Gisterochtend vertrokken uit Moab nadat we eerst nog even zelf met de camper door Arches NP zijn gereden, omdat we met de 4-wheeldrive niet de "populaire" Arches hebben bezocht wilden we dit toch nog wel even zien. Allereerst naar de landscape Arch maar deze bleek toch nog wel een eindje van de parkeerplaats af te liggen (zo'n 3,2 kilometer lopen) en dit is niet onze favoriete hobby maar uiteindelijk toch maar gedaan en dan kom je uiteindelijk aan en valt het eigenlijk gewoon tegen. Een boog met een paar bomen eronder wat dan het landscape moet voorstellen. Dus gewoon maar een paar foto's en dan het hele stuk weer teruglopen. Inmiddels is de wind behoorlijk aangetrokken en op de terugweg hadden we wind tegen dus lekker zandgehapt. Op naar de volgende Arch Delicate, kijken wat we hier te zien krijgen, daar aangekomen hadden we 2 opties, of helemaal naar boven lopen (zo'n 8 kilometer) of 100 meter, jullie snappen dat deze keus vrij makkelijk was! We zeggen alleen tegen iedereen dat we geen tijd meer hadden. En het voordeel van een zoomcamera dan lijkt het alsnog of we er onder staan. Zo nog even een plaspauze en een donut naar binnen werken, we hebben immers een doos van 13 stuks gekocht en op weg naar Monument Valley. Gelukkig wederom niet zo ver rijden maar met die harde wind is het alsnog erg vermoeiend. Onderweg nog even tanken en gelijk lunchen en dan door naar Monument Valley. Inmiddels kunnen we ook wel zeggen dat we volleerd fotografen zijn dus onderweg een paar keer gestopt voor een prachtig kiekje ( al zeggen we zelf). We gaan er zelfs bij liggen en inmiddels dus ook al pijn in onze knieën maar alles over voor het perfecte plaatje. Onze aankomst in Monument Valley was tegen 17.00 uur en na check in en alle kabels en slangen weer aangesloten te hebben (ja we dachten we gaan dit filmen hoe goed we dat kunnen maar door de druk van de video ging er natuurlijk van alles mis, dus weer gedelete :) was het tijd geworden voor een wasje! Ja dit moet ook gebeuren want na bijna 10 dagen, willen we er nog wel een beetje netjes bijlopen. Weer lekker zelf gekookt alleen bij de rijst ging iets mis, dus nog een beetje te hard maar ach dat mag de pret niet drukken. We hadden nog geen excursie geboekt dus besloten om de deluxe tour te gaan doen vanaf 08.45 voor 3.5 uur en eventueel in de middag een kortje wandeltocht te doen vanaf onze campground. Toen we toch in de winkel waren voor het boeken van deze excursie dachten we laten we eens proberen om een tv-kabel te scoren dan kunnen we misschien een keer tv kijken want de aansluiting hadden we wel maar geen kabel. Zo gedaan en ja hoor, binnen 10 minuten hadden we 25 zenders en konden we the Voice kijken of hoe zorg ik dat ik van die 600 kilo afkom. Gelukkig zit de tv boven mijn bed dus ik ben er maar gelijk bij gaan liggen! Jammer Mel...

Vandaag weer redelijk vroeg op voor onze ochtend excursie en gelukkig iets minder wind maar wel in een open truck dus alsnog vrij fris. Via het visitor center waar we al een fantastisch uitzicht hadden begon onze Tour. Zeer indrukwekkend wederom en we waren al gelijk vrienden met onze tourguide Joe, helemaal toen we vertelden dat we voor een Nederlandse touroperator werken bood hij eigenlijk gelijk aan om met ons in de middag de mystery Valley Tour te doen. Waarschijnlijk ook mede omdat hij ons iedere keer op onze knieën zag liggen voor de beste foto en op een gegeven moment gaf hij ons ook tips vanuit waar een foto te maken maar met een bus vol toeristen wil je die er het liefst niet allemaal op hebben. Na terugkomst op onze campground bood Joe nogmaals aan om met ons de mystey Tour te doen, ga maar even lunchen en dan kom ik jullie zo ophalen. En ja hoor na een uurtje stond hij weer voor onze neus met zijn eigen monster-truck. Het instappen alleen was al een uitdaging maar we zijn inmiddels wel wat gewend. En daar gingen we dan, natuurlijk weer offroad over de Navajo freeway zoals hij het noemde, gewoon dwars door die zandbak! Maar wat een fantastische dingen hebben we mogen zien en naarmate de reis vorderde werd Joe ook steeds enthousiaster. Uiteindelijk dus zelfs rotsen beklommen voor een fantastisch uitzicht of gewoon midden bovenop een berg stilstaan om ons de mooiste foto's laten nemen of liggend in een zandduin weer een mooie foto! Inmiddels zat het zand tot in onze ....... ( vul maar in) maar wat hebben we mooie dingen gezien en meegemaakt, want de wind was inmiddels nog meer aangewakkerd maar dat maakte de Tour nog mysterieuzer! We hadden dit absoluut niet willen missen en noemen deze Tour vanaf nu de G.I Joe tour en misschien moeten we deze gewoon in de gids opnemen. Na deze enerverende dag hebben we afscheid genomen van Joe en vonden we eigenlijk dat we vandaag niet hoefden te koken en zijn dus lekker uit eten geweest. Als we morgen nog ons bed uitkomen van de spierpijn gaan we richting de Grand Canyon dus onze laatste nachten in de camper zijn aangebroken. Wij zeggen welterusten en tot morgen!! En oh ja 1 rokje is overleden dus daar hebben we vandaag afscheid van moeten nemen!!!!