Dag 5 & 6

4 april 2015 - Mesa Verde National Park, Colorado, Verenigde Staten

ja hoor daar zijn we weer! Een beetje later dan normaal maar we hadden of geen internet of gewoon geen zin om iets te schrijven. Inmiddels al weer heel veel gebeurd ook al zijn het maar 2 dagen!!

Bij aankomst in Santa Fe hadden we nog even de tijd om de stad in te gaan ( nou ja stad, klein uitgestorven dorp). De bushalte was tegenover onze campground dus met de bus de stad in, even rondgelopen maar het stelde allemaal niet zo veel voor. Dan maar lekker een hapje eten bij de Cowgirl! Een halve kip en spareribs, heerlijk en voornamelijk heerlijk omdat we niet hoefden te koken. Daarna de bus weer teruggenomen, een interessante rit met iemand die net uit de gevangenis was vrij gekomen en een oudere man die op zoek was naar het daklozencentrum. Maar gelukkig we zijn weer lekker in ons eigen huisje!! Nog een lekker wijntje genomen en nog gezellig buiten zitten kletsen.

Vertrek vanuit Santa Fe verliep zoals gewoonlijk weer soepeltjes, eerst even langs de wallmart voor wat boodschappen en daar kwamen we onze Nederlandse vrienden ook weer tegen, dus 4 Roadbear campers op een rij op de parkeerplaats. Ons doel voor vandaag was Durango maar dan wel de alternatieve route. Omdat deze plaats dichtbij Mesa Verde lag was dit weer een fantastische beslissing. De route was ook zeer mooi om te rijden, was wel eens leuk voor de verandering dan maar steeds 400 mijl knallen op de snelweg. Alleen de sterke wind maakte het die dag alsnog vermoeiend om te rijden, maar met wat extra pauzes en wissels zijn we er toch weer gekomen. Wederom een prachtige campground tussen de bergen alleen vergeten te vragen wat het WiFi wachtwoord was en dus geen internet. Ok, wat moeten we nu gaan doen? Ok, eerst maar koken en dan een spelletje??? (Wel gevaarlijk natuurlijk, met iemand die niet tegen zijn verlies kan). Laten we beginnen met skipbo, maar het boekje met spelregels zat er niet meer bij. Dan kijken we even op internet hoe het ook al weer moet (oh nee dat hebben we niet). Laat dan maar zitten want anders krijgen we de grootste ruzie over de spelregels, en we kunnen zo'n spelletje natuurlijk de vakantie niet laten bederven. ( wederom een goede keuze dus).. Ok dan gaan we wel slapen...

Whoehoe, vandaag dan eindelijk naar Mesa Verde, we hebben hoge verwachtingen en die zijn dubbel en dwars waar gemaakt. Wat een FANTASTISCHE rit. Met de camper een berg op van 7000ft (2100 meter). Ik heb genoten van het rijden alleen al. De grotten vielen van dichtbij alleen een beetje tegen, gewoon een paar muren maar van een afstand is het heel indrukwekkend. Geweldige route op de terugweg naar beneden en een paar stops gemaakt om gewoon te genieten en onze fotocursus in praktijk te brengen. Inmiddels dus ook pijn in onze knieën om maar de beste foto te kunnen maken. Onze campground lag op 7 mijl van Mesa Verde dus we hoeven gelukkig niet zover meer te rijden. Wat een uitzicht en met een biertje in ons hand voor de camper nog heerlijk genoten van ons uitzicht op de slapende indiaan!!! Oh ja nog een klein detail, we hebben een föhn gekocht dus onze vertrektijd is met zeker een half uur vervroegd. Beste koop van deze reis voor 10 dollar....groetjes Mel & Carmen

1. Ilse:
    5 april 2015
    Het is zo fijn om te lezen hoe jullie aan het genieten zijn en dat alle bezoekjes op locaties het rijden dubbel en dwars waar maken!! Want ja, straks rijd je een enorme afstand voor een teleurstelling. Gelukkig hebben jullie een hoop lol, goede muziek en een föhn ;)! Hahaa.

En Skip Bo is helemaal niet zo moeilijk, alleen maar erg leuk! Gauw de spelregels opzoeken nu jullie internet hebben zodat jullie in het vervolg bij geen internet wel een spelletje kunnen spelen.

Nou lieve Mel en Carmen, ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal!

Xx
  2. Carla Modder:
    5 april 2015
    Hallo hier is ook mijn reactie, ten eerste wat een gezellig huis tuin en keuken verslag. De daagelijkse perikelen alleen onstuimiger,. Fijn om te horen dat jullie een mooie rit hebben gereden , niet een keertje hoefde te koken en een föhn gekocht voor in de camper , dat is toch wel het hoogtepunt van de dag. Meiden de eerste week zit erop en kijk hoeveel jullie al gezien en gereden hebben , top ik ben trots op jullie.
    Veel plezier
    X mams
  3. Truus Boer:
    5 april 2015
    Lieve Mel en Carmen Wat genieten jullie zeg De verslagen zijn leuk en interessant Ik krijg ook veel verslagen van Gerard Die zijn een eindje voor jullie uit Ik wens jullie nog vele mooie dagen liefs Oma
  4. Mini:
    5 april 2015
    Wat hebben jullie een lol zo te lezen.Blij dat het allemaal zo geweldig gaat,straks thuis de grote verhalen.Nog fijne paasdagen,maar daar zullen jullie niet aan denken.Ik zou best een kijkje willen nemen.Geniet nog een paar dagen van de camper,je zal het nog missen of niet.
    Liefs Mini Visser
  5. Rene Boer:
    5 april 2015
    Leuk meiden,zo te lezen gaat het nog steeds goed met julie ,en zijn jullie elkaar nog steeds niet zat !
    Fijn dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben.
    Leuk om te lezen jullie reisverslagen !!
    Veel plezier verder !!

Groet xxxx rene b