Camper-ritme!!

1 april 2015 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Na 3 dagen alleen maar rijden, hebben we nu ons camper-ritme te pakken. Dit houdt het volgende in:

We staan rond 07.30 op en ja dit moet zo vroeg omdat we erachter zijn dat we minimaal 2 uur nodig hebben om weg te komen. Dit ligt ook aan het feit dat onze föhn niet werkt en Mel absoluut niet met coupe camper wil gaan rijden, dus moeten we wachten tot het een beetje droog is maar met een koude föhn kan dit heel lang duren.  Ondertussen zorg ik dat mijn bed weer ingeklapt is, de gordijnen open zijn en het water opstaat voor de thee en voor de gekookte eitjes. Dan is het mijn beurt om te douchen en zonder haarlak (inmiddels wel gekocht) ziet dat er ook niet uit maar ach dat is mijn camper look. Dan is het ontkoppeltijd, kleine tip bij het ontkoppelen van de afvoerslang zorg dat je de slang eerst omhoog houd en eerst loskoppelt van de camper zodat al het restwater er uitloopt anders zit je zelf helemaal onder en kan het douchen weer van vooraf aan beginnen. Bij het loskoppelen van de waterslang eerst de kraan dichtdraaien !!! Dit zijn wat kleine onhandigheden maar daar zijn we inmiddels wel achter en we kunnen ons dus nu ook onder de echt volleerde camperrijders scharen.

Vandaag dus aangekomen in Santa Fe, New Mexico, en we hadden op deze campground een back up plaats gereserveerd, dat betekent achteruit in parkeren maar ook daar draaien wij onze hand niet voor om. Gewoon in een keer goed met de aanwijzingen van Mel, die trouwens ook gelijk allerlei andere hints geeft (zie ook voor instructie het filmpje). Later zien we menigeen sukkelen met het inparkeren maar dan kunnen wij lachend met een biertje toekijken! Inmiddels dus ook voor op schema en morgen kijken we dus wat we gaan doen hoor ik net van de tourleader!

1. Ilse:
    2 april 2015
    Hee, dat klinkt zeer goed! Alleen een vraagje, je praten over een filmpje maar die zie ik nergens. Of bedoelen jullie instructiefilm van de camper? Wat vervelend dat de fohn het niet doet, heb je (Melanie) die niet getest in Nederland? Xx
  2. Rene Boer:
    2 april 2015
    Gaat goed hoor meiden , zo haal ik het uit jullie reisverhaal.
    Er hoeft misschien volgende keer toch geen man mee , al hou ik me nog steeds aanbevolen!!

Veel plezier en goede reis verder.

Rene B
  3. Carla Modder:
    2 april 2015
    Ja ja, het HAAR is allemaal wat, vorige week hadden wij geen stroom, nou dat is ook wat om met een slaap hoofd de deur uit te moeten, en dan heb je nog een grote kans om allemaal bekenden tegen te komen.
    Helemaal de dames Modder ,zonder krul, fijn haar, etc is zonder föhn / stijltang geen optie
    Maar een camper coupe kan ook leuk zijn hoor. Jullie doen het harstikke goed. Ik had wel graag de back round film gezien, mij had het niet gelukt.
    X mams
  4. Truus Boer:
    2 april 2015
    Wat een mooie reis maken jullie
  5. Mini:
    3 april 2015
    Nog steeds alles prima tegen dat jullie in Vegas zijn hebben jullie het allemaal onder de knie.Een goed team dus.Dat wordt vanaf nu kamperen!!!Er zit al ruim een week op,nog een kleine week en dan echt !!! Vakantie.Ga zo door jullie zijn kanjers.
    Groetjes MINI Visser