Dag 4 & 5

1 april 2015 - Amsterdam, Nederland

Hallo allemaal,

Memphis, in de avond zijn we met de shuttle, van het naast gelegen Heartbreak Hotel, naar Beale Street gegaan. Geen idee wat we moesten verwachten maar na een korte rit van 20 minuten kwamen we aan bij Beale Street. De straat van Memphis. Wat een poppenkast, maar bekend van de vele muziekale invloeden. Beale Street zelfs stelt niet heel veel voor, je vindt hier diverse bekende bars zoals de BB King en de Jerry Lee Lewis bar (die hier overigens nog heel sporadisch een optreden geeft). We zijn uiteindelijk belandt in de Blues Bar BB King. Hier hebben wij genoten van heerlijke ribs met op de achtergrond een fantastische band. Top avondje dus.

De volgende ochtend stond er weer een lange rit voor de boeg. Dus na het ontbijt boeltje weer loskoppelen, alles weer vastzetten in de camper (zodat er geen glazen breken oa). Helaas wat makkelijker gezegd dan gedaan. Ons aansluitstuk van het riool zat vast. Hadden wij weer, gelukkig kwam een aardige meneer ons helpen en konden we na iet wat vertraging vertrekken. Onze eindbestemming was ergens op weg naar Amarillo. We hadden bedacht gewoon te gaan rijden en na de lunch te kijken waar we waren en vanuit daar een camping te gaan zoeken. Dit bleek een superplan van ons als ervaren kampeerders. Onderweg nog even boodschapjes gedaan bij de Wallmart en toen naar onze eindbestemming, Eufaula in Oklohoma. We hadden een leuke campground gevonden, Little Turtle Rv Resort. Bij aankomst was de camping nagenoeg leeg. Camping zag er zeer netjes uit, had alleen 1 nadeel het lag een drukke doorgaande weg. Dus de hele nacht hebben we het verkeer horen voorbij razen. Al met al lekker geslapen.                                                                                                Na het ontbijt zijn wij vanmorgen richting Amarillo gereden. Afstand 380 mijl in totaal, om 9 uur sharp startte de motoren van onze campert en hopla de weg op, de staat Oklahoma doorkruisen richting Texas. Onderweg een weinig afwisselend landschap gezien, veel landbouw maar rijden op de Route 66. Onze camper had ook weer wat benzine nodig dus even een tankstop onderweg.   Maar toen zagen wij, jawel een tornado. We hebben foto's gemaakt en oordeel zelf maar. Het was in iedergeval geen brandje in de verte en wij zijn er heilig van overtuigd dat het een echte tornado was. Na een rit van totaal 8 uur zijn wij op de eindbestemming in Amarillo aangekomen. We staan op een ietwat verouderde campground maar hebben heerlijk onder het genot van een drankje ( geproost op mel der vader zijn verjaardag) in het zonnetje gezeten. We moeten toch nog een beetje werken aan een kleurtje. Morgen reizen we af naar Santa Fe in New Mexico. We liggen al voor op schema dus nu hebben we een relatief korte rit voor de boeg van ca. 275 mijl.

1. Mini:
    1 april 2015
    Het gaat dus goed met jullie. Ik ben er blij om Nog geen ruzie gehad ? Dat verwacht ik ook niet Ik denk dat jullie deze reis niet snel vergeten.Het is fijn om het zo te kunnen volgen.Nog veel veilige kilometers en geniet.MINI vissert
  2. Petrel:
    1 april 2015
    ha die thelma en louise:)

Wat heerlijk jullie verhalen!! Klinkt als een fantastische reis en bovendien lijkt het erop dat het kramperen al volledig onder de knie hebben. Super leuk om zo beetje mee te maken wat jullie allemaal beleven. Geniet dushi's en doe/rij voorzichtig! xx
  3. Ilse:
    1 april 2015
    Heee jut en jul, wat zijn jullie verhalen top! Je kan wel merken dat jullie hier verstand van hebben. Fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie en dat jullie 1 april niet zijn vergeten;) (tornado). Doe voorzichtig en geniet...

Xx Ilse
  4. Carla Modder:
    Hoi meiden
    Had ik vanmorgen al een reactie geschreven op het leuke reisverhaal en tevens opgelet om het maar 1x te plaatsen, zegt Ilse nu mam er staat niets nou lekker dan. Ieder geval fijn om te lezen dat het goed gaat, jullie filmpje On THE Road to amarillo is leuk, daar wordt je blij van. Gisteren eengezellige verjaardag gehad. Nu meiden fijne dag en ik plaats de reactie nogmaals x mams