Dag 2 & 3

29 maart 2015 - Amsterdam, Nederland

Lieve Allemaal,

De eerste nacht in de campeR. We hebben heerlijk geslapen, de bedden zijn iet wat hard maar verder geen klagen. Het is een zeer koude nacht geweest, min 8 was de temperatuur ' s ochtend toen we wakker werden. Aangezien we geen wateraansluiting hadden (door de vrieskou) was het zaak om door de kou, als echte camping gangers ( Trailer Trash) naar het toiletgebouw te gaan. Brrr maar als echte kampeerders, laten wij ons niet tegen houden. Na een heerlijk ontbijt zijn wij de weg op gegaan. Een lange rit van 400 mijl naar Memphis stond deze dag op het programma. Boeltje ingepakt, alles vast gezet in de camper en zijn wij vol energie vertrokken.

Spotify playlist Roadtrip klinkend uit de kenwood speakers! Mee blèren op André Hazes, Madonna, John Denver, de toppers, Adèle, Celine Dion, Frans Bauer, Kane, Anouk en nog vele andere hadden we de vaart er lekker in. Nou ja vaart, we rijden gemiddeld 60 mijl per uur want veel harder gaat het niet met onze campert. Iedereen raast ons voorbij, en ja zelfs de vrachtwagens scheuren ons voorbij. Gelukkig zijn we in de vakantie modus want het maakt ons geen zak uit. Tijdens het rijden merk je direct als er een vrachtwagen je inhaalt, ons campertje wordt dan een beetje meegezogen doordat bakbeest en ook dat mag de pret niet drukken.

Onderweg zijn we door 3 staten gereden, Illinois, Missouri en Arkansas om bij de eindbestemming Memphis in Tennessee aan te komen. Gedurende onze rit zijn we langs vele boerenland gereden. Geen spannend landschap maar ja dat is nou eenmaal in dit gedeelte van Amerika. Uiteraard hebben we wat stops gemaakt, zo ie zo om te tanken want ons 'monstertje' houdt erg van benzine. Vindt ie heerlijk!

Uiteindelijk zijn we aan het begin van de avond aangekomen op de eindbestemming, Graceland RV Park. Lees kwart voor 7. Toen waren we er ook wel echt klaar mee. Campertje op de campground gezet, water, elektriciteit en het riool aangesloten en dat binnen 15 minuten. ja we zijn echt volleerde kampeerders. 's Avonds een pasta salade in elkaar geflanst, wijntje erbij en genieten.

En toen gebeurde er wat. We hadden geen gas meer en dus geen verwarming meer. Erg vreemd want na 1 nachtje de verwarming aan gehad te hebben kan die gastank toch niet zomaar leeg zijn?? Tenminste dat dachten wij. Maar ja we hadden geen oplossing en dachten het zal wel meevallen met de kou. Nou we ontwaakte vanmorgen als bevroren Olavjes uit Frozen. Door en door koud. Maar snel richting de warme douche om te ontdooien. Na het ontbijt direct richting de receptie om de mogelijkheden te checken voor het bijvullen van onze gastank, gelukkig dat kon hier gewoon op de camping. Al snel bleek dat er iets niet klopte, het kraantje was niet goed dichtgedraaid . En nee voor degene die nu denken van dat is jullie eigen schuld en jullie zijn helemaal geen ervaren kampeerders haha dat probleem is niet door ons veroorzaakt.Ze hebben bij de fabriek het kraantje niet goed dichtgedraaid en valt nu kwartje bij ons. We hoorde namelijk al een hele tijd een sissend geluid en dat was dus ons gaslek. Dat we er nog zijn is dus eigenlijk een wonder.maar maak jullie geen zorgen alles is goed nu en we zijn veilig, het lek is gedicht en konden we heerlijk opwarmen in onze camper.

Graceland was vandaag ons uitje, een korte wandeling van 5 minuten waren we bij het ElvisBedevaartsoord. WoW wat zeker indrukwekkend om gezien te hebben. Zeker ook voor niet Elvis fans. Alles is nog in de oude staat. We hebben hier een Tour gedaan, lees met een iPad om je nek en een koptelefoon op langs de diverse kamers van de Mansion. Maar wat een commerciële bedoeling is dit.

Vanmiddag hebben we heerlijk genoten van het zonnetje en we gaan zometeen met de shuttle naar Downtown Memohis, Beale Street voor een hapje en een drankje. morgen pakken we ons boeltje weer in en dan is het de komende 4 dagen rijden richting ooms eerste nationale park, Mesa Verde.

1. Carla Modder:
    Lieve Carmen en Melanie
    Zo wat een reisverslag, het meest schokkende is natuurlijk het gaslek, godzijdank. Goed afgelopen. Roken jullie het gaslek niet? Maar doet er niet toe, ik moet niet zeuren, maar fijn en opgelucht dat het nu goed is.
    Hoe hard rijd de camper dan , zo, n 80 km per uur, omdat jullie worden ingehaald door de vrachtauto. Niet eng om mee te rijden ? Maar zoals je al schreef , we zitten in de vakantie modus dus rustig aan!! Hoe heet dat liedje ook alweer van Henk Wijngaarden de zingende vrachtwagen chauffeur, dat zal gezellig klinken.
    Ook nog niet gedoucht in de camper, echt kamperen!.Beetje netjes die washokken! Nou ik lees wel dat het gezellig is en dat het zeker de reis alleen maar mooier en warmer wordt
    Meiden ik ben trots op jullie,
    X mams
  2. Carla Modder:
    Lieve Carmen en Melanie
    Meiden ik ben trots op jullie,
    X mams
  3. Mini:
    30 maart 2015
    Ik ben wel geschrokken van dat gaslek.maar Julie zullen nu wel alert zijn.vergeten maar en op naar een beetje warmte.Nu hebben Jullie een lange reis vóór de boeg met jullie inzet gaat het vast lukken.Nog veel plezier gr,ma en pa
  4. Rene Boer:
    Hoi dames !

Wat leuk beschreven jullie belevenissen , echt heel leuk!!
    Fijn dat alles voorspoedig gaat, op het gaslek na, maar gelukkig toch goed afgelopen.
    Misschien toch beter om een man mee te nemen volgende keer.
    Ik hou me bij deze aanbevolen !!
    Heel veel plezier samen en doe voorzichtig.

Dikke kus Rene en ook Jolanda
  5. Wilko:
    Hoi Carmen en Melanie,

Goed om te lezen dat jullie het naar de zin hebben. Leuk om zo alles te kunnen volgen van een afstandje.
    Mooie inrichting in de camper!! Volgens mij typisch amerikaanse kitsch! Geniet van jullie trip en vergeet niet af en toe Free and easy down the road ff op te zetten.

xxx Wilko en Karen
  6. Een van de stichting:
    31 maart 2015
    Hey vakantiegangers,

Het is me alweer helemaal duidelijk....... het is nu al een vakantie om nooit meer te vergeten!!! Geniet er van!
    Blijf jullie volgen (op afstand dan :-) )

X Ilonka