Laatste dagen!!

17 april 2015 - Amsterdam, New York, Verenigde Staten

Ja helaas maar deze blog komt tot een einde! Jullie hebben alleen nog de laatste 2 dagen van ons tegoed. We vonden het erg leuk om dit te doen en zeker omdat we zoveel positieve reacties van iedereen hebben ontvangen!

We dachten dat we New York al gezien hadden en het dus dit keer op ons gemak konden doen, helaas is dit niet echt gebeurd. Want ook de tweede dag hebben we gewoon 13 uur door de stad geslenterd. Maar met onze kaarten voor the Lion King op zak kon ons niets meer gebeuren. Dus gewoon weer lekker op pad na ons ontbijt bij Starbucks. We hadden vandaag shoppen in Soho en Top of the Rock op het programma staan. Dus allereerst de bus naar Soho genomen en lekker door de wijk geslenterd, helaas waren de meeste winkels buiten ons budget. Dit was wel een dag van deja-vu's want we kwamen bij hetzelfde lunch tentje uit als 4 jaar geleden, dus laten we deze traditie dan maar vasthouden. Weer heerlijk gegeten bij Soho park, daarna verder gestruind en kwamen we wederom een aantal Chinese verkopers tegen die ons wel een Louis Vutton tas wilden verkopen. Vier jaar geleden zijn we hier wel ingetrapt maar dit keer konden we er alleen hard om lachen omdat we wisten dat je dan meegenomen word naar een kelder ergens 6 straten verderop waar ze nep tassen van bekende merken verkopen. Dit hebben we dus nu overgeslagen. Zoals gewoonlijk liep ik weer achterop en vroeg Mel waarom ik weer zo traag liep. Na een tijdje kwamen we weer langs een straatverkoper en zei Mel, kijk dit is nou een shawl voor jou met de Amerikaanse vlag erop! Het moet toch niet gekker worden maar dat was de reden waarom ik zo traag liep omdat ik precies dezelfde shawl bij de vorige kraam ook al in mijn handen had gehad. Ok dan word het dus nu gewoon tijd om hem te kopen. Binnen 2 minuten had Mel ook een shawl uitgekozen en ja natuurlijk roze maar ook met andere kleuren !! Goed bezig Mel! Verder in de straat had ik 4 jaar geleden 2 spijkerbroeken gekocht maar ik wist niet meer precies waar en ja hoor na een tijdje lopen we een winkel binnen en blijkt dit precies dezelfde te zijn als 4 jaar geleden, het moet toch niet gekker worden. Dit keer niets gekocht en dus maar de bus genomen met als eindpunt Top of the Rock. Maar we zaten vandaag wat ruim in de tijd (dachten we) en dus besloten we om bij de Brooklyn brug uit te stappen en deze brug over te lopen voor nog wat mooie foto's. Natuurlijk niet helemaal naar de overkant want dat was zelfs voor ons als ervaren nordic walkers toch iets te overdreven. Mooie foto's ? Ok check dus we kunnen weer terug. Gelukkig konden we snel weer met de bus terug richting Time Square (dachten we), we hadden 1 bus laten schieten omdat we perse bovenin wilden zitten met dit mooie weer. Helaas kwamen we hier bedrogen uit want na ruim een half uur wachten kwam pas de volgende en inmiddels hadden zich aardig wat mensen verzameld, bovenin zat sowieso vol dus maar gekozen om in ieder geval mee te gaan en maar te staan. Top of the Rock hebben we maar doorgeschoven naar morgen omdat we dat niet meer gingen halen, we wilden nu namelijk nog wel even naar ons hotel om onze lenzen uit te doen omdat het in die zaal meestal tocht en koud is. De busreis verliep niet echt vlotjes en dus besloten om het laatste stuk maar te lopen omdat we er helemaal klaar mee waren. Na 5 min in ons hotel te zijn moesten we al weer weg want om 8 uur begon de show en dus alleen maar weer tijd voor een snelle hap! Na 2,5 uur stonden we weer buiten maar wat is dit een prachtige musical. Bij de opkomst hadden we al kippenvel en die is niet meer weggegaan ( en nee dat was niet van de kou). In de pauze een drankje gescoord voor 13 dollar maar dan heb je ook wel een echte Lion King beker!! Na afloop moe maar zeer voldaan dat hele stuk weer naar het hotel gelopen! Morgen dan echt de allerlaatste dag van deze geweldige trip!!

Check out tijd was 12.00 uur dus op ons gemakje de koffer gepakt en beneden in het hotel gedropt, we hadden namelijk nog een hele dag en die laat je natuurlijk niet verloren gaan. Ok vandaag dan maar gelijk naar Top of the Rock anders komt het er nier meer van! Het was druk en dus konden we pas om 13.30 naar boven, dus maar lekker even op een bankje gezeten om een klein uurtje te wachten. Heerlijk weer en kijkende naar schaatsende mensen ging de tijd weer snel. Ook al was het de tweede keer, vanaf de 86ste verdieping ziet New York er nog mooier uit. Onze foto's worden ook steeds mooier al zeggen we zelf. Laten we dit dan maar afsluiten met een lekkere lunch en een glaasje wijn. En dan zijn toch echt de laatste uurtjes aangebroken, dus nog maar even shoppen en op zoek naar een nieuwe I ❤️ NY trui omdat die van 4 jaar geleden echt aan vervanging toe is! Na 6 winkels geslaagd en er gelijk nog maar een T-shirt en tas aan toegevoegd, nu kijken hoe we dit allemaal meekrijgen. Na een korte reorganisatie van onze koffers is onze transfer naar de luchthaven er al! Gelukkig zijn we zo bereist dat we ook het gewicht van onze koffer prima kunnen inschatten en dus geen overgewicht. Na onze laatste hamburger zijn we klaar voor onze vlucht naar Amsterdam! Gelukkig zit hij helemaal vol en dus is het gewoon 6,5 uur niet verroeren, wat is vliegen toch leuk !

Dit was het dan, het zit er echt op, dan moeten we maandag toch echt weer aan het werk (als we nog weten hoe dat moet). We willen iedereen bedanken voor de leuke en mooie reacties, ook wij hebben daar van genoten! Ik zeg tot de volgende reisblog (Canada toch volgend jaar Mel?)... Bedankt allemaal, groetjes Mel en Carmen