Dag 14 tot einde!!!

16 april 2015 - New York City, Verenigde Staten

Daar zijn we dan voor de allerlaatste keer !! We lopen nog steeds een paar dagen achter dus die gaan we vanavond inhalen want anders hoeft het niet meer want we vliegen morgen al weer terug naar Amsterdam!! We kunnen eigenlijk kort maar krachtig zijn maar dat doen we natuurlijk niet ..

We zijn zaterdagochtend opgestaan en een keer niet zo vroeg, is ook wel eens lekker voor de verandering en gewoon heerlijk douchen op je blote voeten in plaats van met je slippers aan. Het is best warm dus laten we vandaag met de auto naar de outlet rijden en lekker "goedkoop" gaan shoppen!?! Zo gedaan maar met dat goedkoop viel het nog wel tegen zeker met de huidige dollarkoers heeft het eigenlijk geen enkele nut meer maar dat mag de pret niet drukken en uiteindelijk toch nog een Levi's spijkerbroek kunnen scoren voor 20 dollar! Daarna ook nog wel even naar de South outlet gereden maar we waren er eigenlijk wel klaar mee, weer dezelfde winkels dus zijn we terug naar het hotel gereden want we moesten nog een hapje eten en om 09.30 begon de show van Cirque dus Soleil. We besloten dus om halverwege de strip een hapje te eten zodat we daarna niet zo ver meer hoefden te lopen. Heerlijk gegeten bij Hexx tegenover Belaggio waarbij we ieder kwartier werden getrakteerd op een fantastische waterfontein show.. Tegen 21.00 uur vertrokken en naar de MGM gelopen, was toch nog wel iets verder dan we dachten, maar als inmiddels ervaren nordic walkers waren we ruim op tijd. De zaal was al fantastisch en met kippenvel tot onze grote teen weer enorm genoten van KA. Met draaiende podia, door de lucht vliegende acrobatiek kwam je ogen en oren te kort en dus weer genoten van een enorme goede show! Alleen moesten we dat hele stuk wel weer teruglopen naar het hotel (ik denk dat we inmiddels net zoveel gelopen als gereden hebben). Op zondag hebben we een relax dagje ingepland mede ook omdat we onze koffers al weer moesten pakken voor onze vlucht naar New York! En een relax dag houd in ontbijten, naar de overkant van de straat en shoppen in de Forum Shops van Caesers waar Mel zich heeft laten verleiden tot het kopen van de meest dure, ongelooflijk gave..... Daarna naar het Venetian hotel gelopen en lekker buiten op het terras geluncht, daarna terug gelopen naar ons hotel waarnaast een gezellige promenade loopt en daar lekker mensen gekeken en ik moet zeggen, Las Vegas is enorm goed voor je ego!! Daarna onszelf beetgepakt en toch maar onze koffer alvast gepakt en daarna nog lekker een Italiaans hapje gegeten...

Maandagochtend uitgecheckt, ontbeten, naar de luchthaven gereden onze auto ingeleverd, bagage gedropt en om 11.50 vertrokken. We hadden er ook voor kunnen kiezen om onze plaats vrijwillige op te geven dan hadden we 600 dollar gekregen maar dan hadden we pas 's avonds kunnen vertrekken, dus uiteindelijk niet gedaan! Gelukkig waren er wel 6 andere mensen die hiervoor kozen. Na een saaie vlucht van 4 uur kwamen we om 19.27 aan op JFK. We konden gelijk mee met onze transfer en rond 22.00 uur waren we in ons hotel, omdat we nog wel trek hadden hebben we bij de eerste de beste hotdog kraam 2 hotdogs naar binnen zitten werken. Het voelt wel weer als thuiskomen en we weten nog aardig goed de weg.

De volgende ochtend toch een beetje last van de 3 uur tijdsverschil en ik kan er dus ook niet uitkomen. Maar gelukkig is Mel er altijd vroeg en fris en fruitig bij. Even ontbijten aan de overkant bij Starbucks en of we go. Eerst even onze kaarten voor de musical Chicago halen, ja hoor daar gaan we weer! Daarna de bus genomen naar Ground Zero, jeetje wat een heftig begin van deze dag. Twee grote watervallen staan er nu op de plaats van de oude twintowers met rondom alle name van overledenen gegraveerd. Helaas zijn er dan toch nog mensen die daar een selfie moeten maken. Ook het museum bekeken en dat maakte nog meer indruk, in een donkere hal loop je naar de kelder met de fundering van de oude twintowers, een brandweer wagen die helemaal is verwoest. Daarnaast is er ook nog een hal met allerlei persoonlijke items, zoals de missing briefjes van familieleden op zoek naar een vermiste vriend of familie. Briefjes die uit het raam zijn gegooid met teksten als we zitten vast op de 86 ste verdieping met z'n 12-en, voicemail berichten ingesproken net voor het instorten van de eerste toren, foto's, nieuwsuitzendingen. Op een gegeven moment zijn we naar buiten gelopen omdat het op deze manier echt binnenkomt, dus maar even relaxen en lunchen. Daarna weer op de bus gestapt voor de Brooklyn Tour, maar bij terugkomst konden we niet overstappen op onze bus richting time square vanwege protesten waardoor er straten waren afgezet, gelukkig konden we in deze bus blijven zitten en ging deze direct naar time square anders hadden we daar niet meer weggekomen. Inmiddels was het al weer etenstijd en vanwege tijdsgebrek maar even een snelle hap omdat we om om 19.30 al weer naar het theater moesten voor de musical Chicago. We hadden allebei geen idee wat te verwachten maar toch weer erg leuk en totaal iets anders.  Na een dag van 13 uur maar weer eens terug naar ons hotel. Oh ja vandaag ook nog kaarten gekocht voor de musical The Lion King voor morgenavond, ach ja geld moet rollen toch, we gaan volgende week wel op water en brood, donaties zijn ook altijd welkom...De vorige keer dat we hier waren wilden we al naar deze musical, de langstlopende musical op Broadway en nu hebben we onze kans gegrepen. Morgen misschien nog even een beschrijving van onze laatste 2 dagen als we tijd hebben en anders zien we graag het welkomscomitee tegemoet op Schiphol! Vlucht KL 644, aankomst vrijdag om 12.05!! Ja hoor ook wij zijn weer blij dat we naar huis mogen na een fantastische, gave, onvergetelijke reis!!! Groetjes Mel en Carmen

1. Truus Boer:
    16 april 2015
    Bedankt voor de mooie verslagen heb ervan genoten .
    Ik wens jullie een goede reis terug en een behouden thuiskomst
    Groetjes van mij Oma
  2. Mini:
    16 april 2015
    Zo jullie reis zit er bijna op maar wat hebben jullie genoten,zo te lezen,veel gezien,veel meegemaakt en plezier gehad.Nog een paar dagen lekker in een hotel om het af te sluiten.we zijn heel trots op jullie en zien jullie weer graag thuiskomen.Een goede terugreis.gr,MINI Visser.
  3. Petrel:
    16 april 2015
    Goede terugreis ladies, heb genoten van de heerlijke relax momentjes op de dagen dat jullie reisverslagen er waren. Onvergetelijke ervaring inderdaad en zo leuk omschreven ook!!
    ik voel blogger capaciteiten....:))
    xx
  4. Rene Boer:
    17 april 2015
    Welkom thuis dames,

Bedankt voor de uitvoerige verslagen van jullie mooie reis!!

Groetjes rene