Dag 2-3

13 september 2018 - Vancouver, Canada

Zo, eindelijk iets meer tijd en inspiratie voor een leuker verhaaltje. We zijn wel blij dat iedereen zo lekker op de details let in onze foto’s. Goed om te weten dat een klein blauw lampje ( trouwens gewoon te koop bij de action) al zo een indruk kan maken.

Onze eerste trip naar de Wallmart had een paar hoogtepunten:

we moeten een aux kabel hebben anders kunnen we onze zorgvuldig samengestelde spotify lijst niet afspelen, en zonder spotify gaan wij niet rijden.
We moeten een broodrooster kopen want die hebben we niet in de camper en het brood is hier al droog als je het koopt.
Shampoo, de beste shampoo ter wereld hebben ze bij de Wallmart. Als je haar maar goed zit (de rest is namelijk al op basis van de welbekende camper-look)

Bij aankomst op onze eerste campground Robidoux kunnen we ons gaan settelen. Allereerst onze koffers maar eens uitpakken dan zijn we daar vanaf de komende weken en kunnen die onder in de laadbak.

We hadden daar al wel een doos zien staan met VIP camping erop maar nu toch maar eens kijken wat er eigenlijk in zit. Blijkt deze doos vol te zitten met een barbecue/koffieapparaat/led camping lamp en een broodrooster!! OK, nu hebben we er dus twee. Maar slim als we zijn hebben we onze toaster de volgende ochtend gewoon weer teruggebracht. Wat een winkel is die Wallmart en wat bieden zij een kans aan alle kansloze Amerikanen die toch nog een baan willen. Of je nou geen voortanden meer hebt of bijna niet meer kan lopen dan kan je hier altijd werken en allemaal super vriendelijk.

We maken een makkelijke maar heerlijke maaltijd en zitten even lekker buiten te eten en te genieten van ons tafelkleed en lampje.

We liggen er vroeg in die avond en hebben een beetje een onrustige nacht omdat het toch wel weer even wennen is. Daarbij moet je nooit dingen veranderen en dus ook gewoon aan dezelfde kant in je bed gaan liggen. Die nacht zijn we vroeg wakker maar besluiten om gewoon lekker nog even om te draaien. Het ochtendritueel gaat van start om 7.00 uur. Mel gaat eruit en doet alvast de heater aan voor warm water. Ondertussen kook ik een eitje en water voor de thee. De douche en toilet is wel even een uitdaging. De toilet is op springhoogte voor Mel. En de douche is op bukhoogte voor mij, maar gelukkig kan ik mijn haar rechtop wassen in het lichtkoepeltje. Afdrogen doe je gewoon niet of alleen maar de bovenste helft want anders kom je knel te zitten tussen de toiletrolhouder en de toilet.

Maar het is toch wel weer allemaal vertrouwd en dus koppelen we de boel los en rijden naar de Badlands.

Het is een redelijk kort ritje voor vandaag en we zijn dan ook bijtijds aanwezig om nog even een korte rondje te rijden voordat we naar onze campground rijden. De temperatuur is vandaag opgelopen tot 34 graden maar dat mag de pret niet drukken, ja dat jullie dat van mij nog zouden horen. Maar het is windkracht 12 dus dat scheelt. Alleen als we nog even bij de campground buiten willen zitten vliegen de campingstoeltjes en de cheeseballs om je oren. Ok dan maar eten koken....maar binnen is het niet uit te houden. Ok dan toch nog maar even buiten zitten en genieten van een geweldige sterrenhemel. We zetten ondertussen de airco even aan zodat we straks lekker fris kunnen slapen. Beetje jammer dat die windkracht 12 nog de hele nacht aanhoud en het net lijkt alsof je in een kermisattractie ligt (wij noemen hem de Roller Moterhome) Pas tegen 5.00uur in de ochtend gaat de wind liggen en zijn we dus niet uit onze tent gewaaid maar uit de camper.

Vandaag staat er een korter ritje op het programma maar we zijn om 08.30 al op pad. We doen het lekker rustig aan en rijden via de Badlands en via Mount Rushmore naar onze campground in Custard. Geweldige route en weer totaal ander landschap. En ja hoor op deze campground mogen we een fikkie stoken!Dus we hebben een bos hout voor de deur liggen en de marshmallows ingeslagen. We komen er om 17.00 uur achter dat we misschien vlees uit de vriezer hadden moeten halen. Ok jammer joh, dan maar een broodje maar dat mag de pret niet drukken, inmiddels is ons vuurtje aan en kunnen we gelijk door met de marshmallows. Heerlijk, op naar morgen!

1. Suus:
    Hahaha heerlijk verhaal dushi's! Have fun in de campert! 😘
  2. Truus Boer:
    14 september 2018
    Lieve Melanie en Carmen wat weer een heerlijk verhaal nog maar even onderweg en al zoveel gezien en meegemaakt. Maar vandaag de grote dag verjaardag van Mel lieve schat van hartegefeliciteerd Maak er samen maar een gezellige dag van liefs van mij Oma
  3. Anouk:
    14 september 2018
    Nou dat klinkt goed allemaal, genieten !
  4. Rene Boer:
    14 september 2018
    Lieve Melanie ,gefeliciteerd met je verjaardag x.
    Windkracht 12. Niet normaal ,leuk om mee te maken een orkaan !
    Doe voorzichtig en genieten he samen !
    Groetjes dames !