Dag 13- einde

28 september 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag nemen we afscheid van onze camper en rijden we weer de bewoonde wereld in namelijk Las Vegas. Het is maar een paar uurtjes rijden en dus nemen we de tijd om alvast onze koffer in te pakken en alles bij elkaar te zoeken en schoon te maken. We vertrekken rond 10 uur en rijden naar Las Vegas. Even voor Las Vegas lunchen we nog even en tegen een uurtje of 2 rijden we Las Vegas binnen en tanken we nog voordat we de camper gaan inleveren. Dit verloopt allemaal heel snel en soepel ondanks de drukte bij Cruise America, maar het zijn allemaal ophalers. We bestellen een taxi naar de luchthaven om onze huurauto op te halen. Ook dit gaat allemaal heel soepel en we rijden in onze Jeep SUV de strip op naar ons hotel Luxor. Het is dus een kort tripje want deze ligt vooraan op de strip. We zijn van de makkelijke en dus kiezen we voor valet parking, voor die paar dollar kan je niet sukkelen, zeker niet met ruim 36 graden. Het is gelukkig niet zo druk bij de receptie en dus kunnen we na 20 min in de rij te staan inchecken. Het blijft leuk deze stad, alles kan en mag. We droppen onze koffer in de kamer en zijn al gelukkig met een heerlijk bed en badkamer maar het is ook nog eens lekker ruim. We hadden van te voren al besloten om te gaan kijken of er nog kaartjes te krijgen zijn voor een show. Aangezien Céline Dion er niet is moeten we het met iets anders doen. We kiezen voor ONE van Michael Jackson en Cirque du Soleil. Ook vanwege het feit dat deze draait in het hotel naast ons, Mandalay Bay. En we dit vanaf ons hotel binnendoor kunnen lopen. Want met deze hitte wil je zo min mogelijk buiten zijn. Er zijn nog kaarten voor vanavond en dus bestellen we er 2 voor de show van 19.00 uur. Uiteraard doen we de vroege show want we zijn best wel weer moe na deze lange dag. We besluiten een hapje te eten in een sushibar. We zijn wel toe aan gewoon een beetje rijst. Het smaakt fantastisch en daarna lopen we weer binnendoor naar de show. Het is geweldig zoals je mag verwachten van Cirque du Soleil en daarnaast heel herkenbaar door de muziek van Michael. Het is rond 21.00 uur afgelopen en dan gaat bij ons ook het licht uit. Gelukkig hebben we morgen nog de hele dag in deze fantastische stad.

Wat is een goed bed en een lekkere douche toch heerlijk, we ontbijten beneden bij Starbucks en laten onze auto komen. Vandaag is shopdag, we rijden naar de North outlet stores. Daarna rijden we door naar de Forum shops in Caesars palace, eigenlijk alleen voor de Apple store. We kunnen wel zeggen dat het een geslaagde dag is geweest. We hebben onze kaart lekker laten wapperen. We besluiten weer terug te rijden naar het Luxor. We willen eigenlijk weer gaan eten bij Hexx, hier hebben we 2 jaar geleden ook geweldig gegeten, het enige nadeel is dat we dit stuk niet willen lopen en met de monorail is ook nog wel een gedoetje. Ik kom sowieso mijn kamer niet meer uit, Mel wil nog wel naar de overkant lopen om te kijken of er nog kaarten zijn voor David Copperfield. Maar eenmaal in de kamer is er een change of plans. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. We gaan gewoon lekker aan de wijn en vergeten David en Hexx en besluiten gewoon weer lekker rijst / sushi te gaan eten in hetzelfde restaurant. We passen ons dus eigenlijk aan want het is hier sowieso niet de bedoeling om uit je hotel te komen. Gelukkig hebben we de foto’s nog.....not!!

Vandaag vertrekken we naar onze laatste bestemming... Los Angeles!

Het rijdt wel even wat lekkerder in een auto dan een camper waarin alles rammelt. We rijden eerst nog even langs de Hoover Dam, hebben we namelijk de vorige keer overgeslagen. En daarna rijden we door naar LAX. Het is nog wel een tripje en de laatste kilometers zijn behoorlijk druk, na jou druk, we staan gewoon vast, het is niet normaal hoe groot het hier is. We checken in in ons hotel bij de luchthaven en we doen niets meer. We gaan aan de bar een wijntje doen en een hapje eten. We hebben morgen de hele dag om te toeren.

We zijn weer op tijd wakker en gaan eerst lekker ontbijten. We vertrekken eerst met de auto richting het Hollywood sign. Het laatste stukje van de route is door de Hollywood Hills. We hebben een goed zicht op de letters vanuit een park en schieten een paar foto’s. We rijden daarna door naar Hollywood boulevard, we parkeren de auto en lopen over de walk of Fame langs het Chinese theater en Dolby theater waar de Oscars worden gehouden. Ik ben op zoek naar de ster van Madonna. Maar blijkt dat zij er helemaal geen heeft. Is ook wel weer logisch, zij laat niet over zich heen lopen. We lopen even een winkel binnen voor de WiFi om te zoeken of Céline Dion er dan wel een heeft. Gelukkig heeft zij er wel een maar nu moeten we hem nog zien te vinden. We lopen naar buiten en lopen er bijna gelijk tegenaan. Dit is natuurlijk wel een momentje, wat een mazzel. We lunchen wat en rijden naar Rodeo drive. Dit is de PC Hooftstraat van LA maar dan erger. Hier vliegen de Rolls-Royce en Bentleys je om de oren. Het is voornamelijk gezien worden maar helaas hebben wij niemand gezien. Dan rijden we door naar Santa Monica, met de pier en Baywatch strand. We winkelen nog wat op de promenade en besluiten dan terug te gaan naar ons hotel. Het is maar een kort ritje van zo’n 12 kilometer maar we doen er bijna 1.5 uur over. En wij maar klagen over files, hier staat het bijna de hele dag vast. We zijn weer terug bij het hotel en sluiten deze fantastische reis af met een goed glas wijn of gin tonic. Morgenmiddag vliegen we weer terug naar huis en kunnen we nog lekker rustig aan onze koffer pakken, kijken of we alles mee gaan krijgen!

Bedankt weer allemaal voor de geweldige reacties en tot volgend jaar...dan is het Namibië/Botswana!!

1. Truus Boer:
    28 september 2018
    Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt veel gezien en genoten nu weer naar de Hollandse temperaturen zon en regen. Ikbedankjullie voor de mooie verslagen door Carmen gemaakt een goede reis terug en kijk uit naar de volgende reisverslagen
  2. Rene Boer:
    28 september 2018
    Mooi hoor zo n prachtige reis , en nu een prachtige reis naar Nederland , ook moooi!
    Bedankt voor het mooie verhaal van jullie vakantie belevenissen .
  3. Carla Modder:
    30 september 2018
    Meiden , weer een prachtige reis. Veel gezien, genoten, gedronken, gereden gelopen . Een top vakantie!
    Mooie verhalen , prachtig verwoord!
    Tot volgend jaar! X
  4. Anouk:
    3 oktober 2018
    Bedankt voor de leuke verslagen, zo hebben we van een afstandje leuk mee kunnen genieten !