Dag 10-13

24 september 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag hebben we wederom een rijdag met als uiteindelijk doel Bryce Canyon. Maar eerst stoppen we in Springville, en omdat we gisteren slim zijn geweest hoeven we vandaag maar een uurtje of 4 te rijden. Hoe dichter we bij Springville komen zien we in de verte een enorme rookpluim in de bergen. Je ruikt ook de rook en eenmaal bij de campground blijkt dit vuur al een paar dagen aan de gang te zijn. Weten we ook eens wat dat is. We zetten de camper op zijn plek en zien al snel dat we de enige toeristen zijn. De hele campground staat vol met Amerikanen. We dachten al veel gezien te hebben maar hier zien we de meest luxe trailer ooit. Alles is groot, groter,grootst hier en gezien worden  of laten zien wat je hebt, maar dit slaat alles. Deze trailer heeft een terras als slide out, ja ja je leest het goed een terras. Deze mensen zitten op hun eigen terras een meter boven de grond met schuifdeur.

Vanwege de vele reacties op ons bevroren vlees, willen we vandaag onze steak braden, maar we zien dat hij van binnen nog steeds bevroren is en eerlijk gezegd ben ik er ook wel klaar mee en dus hebben we de steak achtergelaten in Springville. We hadden krieltjes en gemixte groente meegenomen die in de magnetron konden. Maar geen idee hoe ze gedacht hadden dit in 5 min gaar te krijgen en dus gooien we alles in de koekenpan en bakken het lekker op. We hebben nog een ui en een tomaat toegevoegd. En met een tube mayonaise is alles lekker. Het is dus een vegetarische avond geworden maar het smaakt prima en eindelijk weer een beetje groente.

We hadden al gezien dat ze hier een volledige badkamer hebben en dus besluiten we de volgende ochtend maar eens lekker uitgebreid en ruim te gaan douchen. Als we de camper uitstappen ruiken we alweer de rook maar zien nu ook de hele berg niet meer staan en dus besluiten we snel te vertrekken. Aangezien we nog wel een paar koude nachten tegemoet gaan willen we direct bij de eerste benzinepomp vragen om onze propane  bij te vullen. Dit kan pas na 14.00uur, ok dan de volgende, hier is het op. Ok dan rijden we lekker door. Het is vandaag maar een kort ritje naar Bryce Canyon. We lunchen onderweg bij de Subway en besluiten dan nog een poging te wagen bij een benzinepomp onze propane bij te laten vullen. En hier kan het, dus we rijden de camper er naartoe en zij sluit de slang aan maar dan zegt ze dat hij niet vult en de meter loopt ook niet. Ze zegt dat we verderop maar moeten gaan proberen bij een KOA campground. En dus rijden we daar naartoe. Deze vriendelijke meneer helpt ons maar het gaat wel heel langzaam en dus zal er waarschijnlijk iets met de sluiting zijn. Maar er gaat bijna 4 gallon in en hij staat weer op vol dus we zijn helemaal blij. Maar wij en propane is geen match. De laatste 20 mijl gaan in naar Bryce Canyon. We komen aan bij onze campground net voor de ingang naar Bryce Canyon in een dorpje met souvenir winkels en 2 restaurants 😂. We zetten onze camper op z’n plek maar dat gaat deze keer niet zo soepel. We moeten natuurlijk rekening houden met de aankoppeling van ons water en afvoer maar dat zit enorm ver uit elkaar en daarnaast staan we scheef. Dus na een paar keer heen en weer rijden besluiten we dat we het goed vinden zo. De afvoerslang is te kort dus jammer dan. Mel heeft al contact gemaakt met de buurman, hij heeft een hele kleine caravan en we vragen of we even mogen kijken. Hadden we dat maar niet gedaan. Verder een relaxte middag maar we zien wel een aanplakbiljet van een ATV tour. We besluiten erheen te lopen om te vragen hoe laat het kan. We gaan voor morgenochtend 09.00 uur. Nu we hier toch zijn gaan we maar gelijk een hapje eten. We kiezen dit keer voor het buffet, het ziet er goed uit en we willen eigenlijk ook wel eens een toetje en voornamelijk ons eigen tempo aan kunnen houden. We lopen weer terug en besluiten om nog even hout te kopen zodat we vanavond een lekker vuurtje kunnen maken. Het is hier overdag lekker warm maar ‘s avonds koelt het af en is het tegen het vriespunt. Maar met een paar uurtjes zijn we er ook wel weer klaar mee en duiken lekker ons bed in.

Vandaag hebben we de ATV tour en dus lopen we er rond half negen heen. Aangekomen krijgen we een korte uitleg en helm en bril. We willen graag allebei rijden en dus moeten we beslissen wie wanneer rijd, het eerste stuk is redelijk goed te doen, het tweede stuk is wat ruiger en lastiger. Jullie mogen zelf bepalen wie wat heeft gekozen. Het is echt helemaal geweldig maar het is ook zo voorbij. We lopen weer rustig terug naar onze camper en maken ons klaar om Bryce Canyon in te gaan, wij mogen er met onze camper niet in en dus nemen we de shuttle bus die voor de deur stopt. We gaan eerst helemaal naar het eindpunt en besluiten dan een korte (met nadruk op korte) hike terug te nemen naar het volgende punt. Het is een fantastische route om te lopen en naar beneden. Vanaf hier kunnen we weer de shuttle bus terug nemen maar niet voordat we nog even lekker lunchen. We zijn weer bijtijds terug bij onze camper en willen gaan genieten van onze vrije middag en wat administratie bijwerken. Maar op een gegeven moment horen we de buurman onze naam roepen, die had hij van de vorige dag onthouden. Hij komt naar ons toelopen en gaat zitten, en na 2 uur zit hij er nog. Daar gaat onze vrije middag, bedankt Ken!! Inmiddels is er aan de andere kant naast ons een Australisch stel aangekomen en ook daar maken we een praatje mee terwijl zij de camper op hun plek zetten. Ken maakt gelukkig aanstalten om weg te gaan maar hij heeft gehoord en gezien dat wij vanavond weer een vuurtje gaan maken en nodigt zichzelf uit. Wij gaan voor de verandering weer eens uit eten.

Als we terugkomen staat Ken ons al op te wachten. We maken ons vuur aan en we zitten nog maar net en daar komt Ken al aan met zijn stoel en fles rode wijn. We maken hem al snel duidelijk dat het voor ons geen late avond gaat worden en zoveel hout hebben we ook niet meer. Maar na een tijdje komt het Australische stel er ook bij staan en nodigt hij hun ook uit. Die vinden het heel gezellig en gaan nog even wat hout halen. Wij hebben nog wat marshmallows en hun dochter vind dat helemaal lekker. We zien nu ook eigenlijk pas hoe het echt moet. Gewoon eerst in de fik steken tot hij zwart is, dat eraf halen en opeten en dan weer in het vuur. Uiteindelijk hebben we een hele gezellige avond gehad met z’n zessen en als het hout op is nemen we afscheid van elkaar. Gelukkig hoeven we morgen maar een kort ritje naar Zion en dus kunnen we uitslapen.

Vandaag dus een kort ritje naar Zion. We vertrekken rond half 10 en met een uurtje of 2 komen we aan. We rijden al een stukje door het park richting onze campground. Wat fantastisch mooi is dit, tussen de rode hoge rotsen en door een hele smalle tunnel die te smal is om in 2 richtingen tegelijk door te gaan.

We zetten onze camper op z’n plek en nemen de shuttle bus in Zion, na eerst aan de overkant even geluncht te hebben. En wat komen we daar tegen in de winkel? Een soort plantenspuit met waaier te vullen met water. Die kunnen we hier wel gebruiken met 36 graden. We nemen de bus naar het eindpunt van Zion, hier stappen we uit en doen een rondje maar het is te warm. Dus we nemen de bus weer terug en gaan even lekker relaxen bij de camper met een biertje, je moet namelijk genoeg drinken met deze warmte. Het jammere is alleen dat we vocht vasthouden. We hebben weer mazzel dat er naast onze campground een grill restaurant zit. Hier eten we de beste hamburger tot nu toe en de beste spareribs. Dit word onze laatste nacht in de camper en moeten we eigenlijk onze koffers gaan pakken. Maar we besluiten dit morgenvroeg te gaan doen, daar hebben we nog even geen zin in en we hebben morgen toch maar een kort ritje naar Las Vegas voor de boeg en de camper moet voor 15.00uur ingeleverd zijn dus tijd genoeg. Dan zit onze campertrip erop en kunnen we even lekker genieten van een lekker bed en douche en shoppen! Bedankt alvast Mel, voor een fantastische reis! Tot de volgend blog vanuit Las Vegas...

1. Mini:
    24 september 2018
    Wat een stel zijn jullie ook.Maar het gaat prima,merk ik.Dat is toch wel gezellig even andere praat? Het schiet op nu,nog lekker een paar dagen in Vegas.Veel plezier.
  2. Petrel:
    26 september 2018
    Fijn om te lezen dat jullie wederom veilig in Vegas zijn gearriveerd na jullie camper avontuur! hele gave foto's en verhalen voor jaren weer. Fijn ook dat jullie zo ontzettend slim zijn en een kortere rijafstand hadden. Helaas pindakaas, voor het bevroren vleesje, dat geen profijt had van jullie slimheid en in de "vergetelheid" raakte. Vraag me af of het vleesje niet liever een donut had willen zijn.... En tja, Australiërs he... need I say more? next destination in 2020? GENIET van jullie laatste dagen ladies x