Namibië dag 13

13 september 2019 - Kasane, Botswana

Dag 13 donderdag 12 sep

We hebben hier vanochtend een game drive die begint om 08.00 uur en dus zitten we op tijd aan het ontbijt. Om 08.00 uur zitten we er klaar voor maar er gebeurt niets. Dan gaan we toch maar eens vragen bij de receptie en zegt ze; maar die is toch verzet naar de middag? Nou niet door ons. Er staan nog 2 Duitsers te wachten en dus regelen ze snel de gids. Na een paar minuten komt John aangelopen onze gids met een koelbox en zijn we klaar voor vertrek. We lopen naar de boot want deze trip beginnen we met een boot en varen we naar de jeep die een stuk verderop staat. Er kunnen hier natuurlijk nijlpaarden voorkomen dus we houden alles scherp in de gaten. We hebben inmiddels een eagle eye ontwikkelt en dus ontgaat er ons niets. We hebben altijd 2 mensen die links en 2 die rechts kijken. We komen aan bij de jeep en stappen over. René heeft foto’s staan maken in de lodge van allerlei vogeltjes maar is in alle verstrooidheid zijn rugtas vergeten. John belt even met de receptie en zijn tas is terecht dus we kunnen genieten. Na een tijdje ziet John luipaard sporen in het mulle zand en deze zijn vers maar gaan de kant op waar we vandaan komen. Even later zien we ook hyena sporen maar van de beesten zelf zien we helemaal niets. We zien wel genoeg mooie bomen waar je zo een luipaard in ziet liggen maar helaas. We rijden uiteindelijk helemaal door naar horseshoe waar we uit mogen stappen en John het bush restaurant voor ons opent. Hij heeft allemaal lekkere drankjes bij zich en vouwt een tafeltje uit. Wat een geweldige plek weer. Na een korte drinkpauze en een paar nijlpaarden op grote afstand rijden we weer verder. Dan rijden we na een tijdje tegen een grote groep olifanten aan. Maar een van de olifanten komt gelijk op ons aflopen en John maakt rechtsomkeert. Dit is niet goed vertelt hij later, normaal gesproken geeft een olifant eerst 3 waarschuwingen maar als ze een keer iets naars hebben meegemaakt onthouden ze dat eeuwig. Hij wil ze dus niet tot last zijn en ze blokkeren ook de hele weg en dus draaien we om en maken we een omweg. We zien wel allerlei prachtige vogels en een hele groep sable antilopen, de snelste antiloopsoort, deze hadden we nog niet eerder gezien. Dan rijden we weer een stukje richting de rivier en zien we ineens een hele grote groep nijlpaarden en zelfs met open bek. Prachtig om te zien. Dan rijden we verder en zien we een olifant helemaal alleen drinken uit de rivier, deze is heel zielig alleen  en nog niet zo oud en waarschijnlijk te zwak en zal het misschien niet halen. Dan zien we op rechts een hele grote groep olifanten aankomen, zij steken uiteindelijk voor ons over om in de rivier wat te drinken. De kleine zwakke olifant probeert bij deze groep aan te haken maar dat lukt hem niet. Ook dat is de natuur, keihard. We rijden verder en zien nog 2 verlaten nijlpaarden in een klein poeltje liggen, waarschijnlijk gewond geraakt en dus moet zijn rug helen in de zon. Dan zit ook deze game drive er weer op. We varen terug naar onze lodge en komen rond 12.00 uur terug. En we hebben dus de hele middag vrij. We liggen bij het zwembad te relaxen, het water is te koud en dus zoeken we na de lunch allemaal een lekker plekje op om bij te komen. Tegen 16.00 uur komt Mel de kamer binnen en was ik inmiddels weggedommeld. Bij de mannen was er een aapje op de deurklink gesprongen en binnengekomen en die heeft een zak met crackers meegenomen. Ik spring onder de douche want ik hoor dat het al weer wijntijd is, onder de douche zie ik ook een aapje voor het raam staan maar die is zo geschrokken, die hebben we nooit meer terug gezien. We drinken er maar weer een op deze mooie dag. Met een glaasje wijn zien we weer een hele zwerm van wel meer dan 100 zwarte ooievaars aan komen vliegen en overnachten allemaal in de bomen langs de rivier. Geweldig dit en zeker omdat dit dus blijkbaar iedere avond rond dezelfde tijd gebeurt want we hadden ze gisteren ook al gezien.

Dan even een korte omschrijving:

Hij draagt een 3 kwart linnen broek met 5 zakken met ritsen uit 1991 (we zijn wel bezig om hem hier vanaf te praten, want dit kan natuurlijk echt niet meer). Dan een linnen blouse want dat zit zo lekker met deze warmte en een fotocamera en verrekijker om zijn nek en groene hoed met koordje op.

Ra, ra wie is dit? Ome Arie op Safari en hij drinkt Campari.

We gaan lekker eten en weer vroeg slapen want ook al was deze dag relaxed om 21.00 uur haken we toch wel af.

Slaap lekker en tot morgen!

1. Wilko:
    13 september 2019
    Als ik de dieren kan zien die jullie tot nu toe gezien hebben, dan wil ik best op safari met ome arie. Zelfs als hij die broek aan heeft 😁
    Leuk om al jullie verhalen weer te lezen. Nog veel plezier.
  2. Rene Boer:
    13 september 2019
    Leuk om gelezen te hebben !!👍👍
  3. Carla Modder:
    13 september 2019
    Wel zielig voor het aapje, zo van slag.
    Maar die zal er vast wel weer bovenop komen!
    Het houdt bij jullie niet op, al die mooie avonturen .
    Nou en dan de dag van morgen, dan is onze mel jarig. Ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
    Fijne dag morgen
    X
  4. Dea (van de polifantjes):
    14 september 2019
    Ik geniet van al jullie verhalen.
  5. Butje:
    16 september 2019
    Heerlijk om jullie avonturen te lezen. Nog een fijne laatste week.
    Groetjes voor alle vier.
  6. Aafke:
    16 september 2019
    Wauw wauw in mijn volgend leven wil ik ook met jullie deze reis maken
  7. Aggie:
    16 september 2019
    Dankie weer voor het meegenieten van deze mooie dag, het kleurrijk vogeltje en de enorme kudde olifanten. Eng hoor als zo'n kolos op je afkomt. Liefs Ag