Dag 11-12

12 september 2019 - Namushasha Lodge and Campground, Namibië

Dag 11 dinsdag 10 sept

Vandaag vertrekken we uit deze mooie plek en rijden we richting Rundu, een redelijk kort ritje van 4 uur maar in ons geval tellen we er maar weer 2 bij op. We vertrekken dus gewoon lekker op tijd zodat we bij aankomst nog een paar uur kunnen relaxen. We hebben namelijk om 17.00 uur een bootexcursie. We vertrekken dus gewoon om 08.30 en komen rond 14.00 uur aan, lekker asfalt dus dat is lekker vlot rijden maar dus ook weinig te beleven. Alleen het laatste stuk rijden we door kleine dorpjes, nou ja of je het dorpjes mag noemen. Het zijn rieten huisjes en het water wordt bij een put gehaald met grote jerrycans op hun hoofd. Kinderen hebben ze hier wel genoeg en die zwaaien allemaal vriendelijk naar ons en lopen met een speelgoedauto gemaakt van een paar klerenhangers. Het vlees hangt te drogen aan een boom, wat een compleet andere wereld is dit. En wat mogen wij dan blij zijn dat het water gewoon uit de kraan komt. We komen aan bij onze lodge maar de 17 km ervoor denken we waar komen we nu terecht. Tussen de armoede door komen we uiteindelijk in een hele groene oase terecht in een fantastisch resort. We hebben ons eigen huisje met uitzicht over de rivier. De overkant van de rivier is Angola. Onze telefoon springt dan ook over op Angola tijd maar we houden gewoon Namibië tijd aan. We relaxen lekker bij het zwembad en tegen 17.00 uur maken we ons klaar voor de boottocht over de rivier. We zitten met nog 2 andere stellen aan boord. We varen langs de oevers van de rivier en zien van alles voorbij komen vogels, krokodillen en zelfs mensen die de was aan het doen zijn. Maar zelfs mensen die de rivier oversteken. Aan de Angola kant is het namelijk 400 km naar de eerste grote stad en dus steken ze de rivier over om in Rundu boodschappen te doen. We zien een mooie zonsondergang en varen weer terug. We gaan maar weer aan de wijn en lekker dineren. Het is weer een buffet  maar het smaakt weer heerlijk.

Dag 12 woensdag 11 sep

We vertrekken toch maar weer op tijd want vandaag is weer 5 uur rijden. Om 08.30 zitten we dus al weer in de auto. We rijden eerst weer richting Rundu en tanken daar maar weer en we halen wat verse broodjes voor de lunch. Eerst zien we nog wel wat leuke dorpjes weer en dan zien we 2 dames langs de kant van de weg lopen met water op hun hoofd. We stoppen en vragen of we een foto mogen maken maar ze wil wel geld zien. Ik geef haar 2 dollar en maak snel een foto maar ze begint hard te lachen en vraagt dan om 10. Ok, laat maar dan. We stappen in en rijden door. Wat een saaie rotweg. Niks te zien, behalve een paar borden die doen vermoeden dat hier olifanten lopen maar we hebben ze niet gezien. Dan doen we maar weer een kofferbak lunch. Ik moet eigenlijk wel plassen maar dat gaat hem hier echt niet worden met alle auto’s / vrachtwagens die zwaaiend voorbij rijden, wat zouden we nu graag een jongetje willen zijn. Maar het is gelukkig nog maar een klein stukje. We rijden over een zandweggetje richting de Namushasha lodge voor de komende 2 nachten. Er lopen een paar kinderen langs de weg en we geven ze een rol snoep en ze rennen achter de auto aan voor meer. We komen aan in onze lodge en we worden al weer opgewacht met een glaasje homemade icetea. Onze koffers worden naar de kamer gebracht en we kunnen even lekker relaxen bij het zwembad. Het water is steenkoud en dat is dus kort maar krachtig. We bellen even naar het thuisfront en frissen ons een beetje op. Maar als we uit het raam kijken dan zien we ineens een hippo (nijlpaard) gewoon in de rivier voor ons voorbij komen. We schieten snel een paar foto’s en waarschuwen snel onze buren. Alleen René is niet thuis, die is zelf foto’s aan het schieten want die kan zijn geluk niet op hier met al die vogels. We besluiten bij het restaurant te gaan zitten want hier kunnen we ze ook voorbij zien komen en ook al had ik besloten om een alcoholvrije dag in te lassen is dit toch weer een moment om aan de wijn te gaan 😃. Als de schemering valt komen er inderdaad 2 hippos langs de kant voorbij. En we zien nog een hele zwerm zwarte ooievaars in een boom vliegen om te gaan slapen. We gaan lekker dineren en proosten nogmaals op een geweldige vakantie ! Slaap lekker.

1. Natalie:
    12 september 2019
    Jeetje mina zeg, wat een mooie verhalen en wat hebben jullie tot nu toe al veel gezien. Super gaaf. Nu als cherry on the cake de pangolin? :-)
    Geniet er lekker van daar en ik kijk alweer uit naar jullie volgende blog
  2. Rene Boer:
    12 september 2019
    Wat hebben we het toch een luxe in ons eigen kikkerlandje, als je leest water uit de put halen, speelgoed gemaakt van kleerhangers etc ! Maar zij hebben wel wilde dieren,waarvoor wij naar Artis moeten !! 🥴 veel plezier allemaal !!
  3. Carla Modder:
    12 september 2019
    Ik weet niet meer wat ik moet schrijven, de verhalen zijn zo indrukwekkend en mooi dat jullie vallen van de ene verbazing in de ander! Nou wij ook
    Wat een super reis en wat hebben wij het goed 👍🏻💋
  4. Mini:
    12 september 2019
    Wat een verhaal weer.Dat gaat je goed af Carmen.
    Ik denk dat dit wel een van de mooiste reizen is?
    Maar ik zou toch maar terug komen naar Nederland,want dat zal wennen zijn daar. Reis lekker verder en iedereen de groeten.